گزارش جام‌جم از سیاست‌های دوگانه آمریکا

لبخندها در وین، دست چدنی در واشنگتن

براساس اصول 77 و 125 قانون اساسی، مجلس باید به بررسی برجام به‌عنوان توافقی تعهدآور برای کشورمان ورود پیدا کند و این همان نکته‌ای است که رهبر معظم انقلاب هم در بیانات اخیرشان بر آن تاکید کردند.
کد خبر: ۸۳۲۴۲۶
ضرورت عبور برجام از مسیر قانونی

از یاد نبریم که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای چه در زمان ریاست‌جمهوری‌شان و چه در 26 سالی که از دوران رهبری ایشان می‌گذرد، همواره بر رعایت قانون تاکید داشته و از آنجا که مسیر قانون از مجلس می‌گذرد و نمایندگان مجلس هم منتخبان مردم هستند، بنابراین ایشان بار دیگر بر رعایت قانون و توجه به نقش مجلس در بررسی برجام تاکید کردند. در چنین شرایطی نمایندگان مجلس که از چندی قبل با دعوت از دیپلمات‌ها، منتقدان، متخصصان و صاحبنظران، کار بررسی برجام را آغاز کرده‌اند، به سیر مطالعات تخصصی در این رابطه ادامه داده و در ادامه این مسیر، ضمن مذاکره با دولت، در صورت ارائه تقدیم لایحه برجام، رسیدن آن به صحن مجلس را پیگیری می‌کنند و در صورت نیاز به تدوین طرحی در این خصوص، اقدام خواهند کرد.

با توجه به این‌که موضوع برجام، فراتر از مجلس و دولت، موضوعی اثرگذار در تاریخ کشورمان است، این نیاز احساس می‌شود که نمایندگان بدون در نظر گرفتن ملاحظات جناحی، نظر نهایی خود را درباره برنامه اقدام مشترک اعلام کرده و ضمن هماهنگی با دیگر مراجع بررسی کننده این سند، بهترین نتیجه ممکن در جهت اجرای برجام را به‌دست‌آورده و ارائه کنند.

اسماعیل کوثری - عضو کمیسیون برجام مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها