یک شرکت کره‌ای موفق به ساخت میکروربات هوشمندی شده که قادر است کلید تمام وسایل منزل را به صورت بی‌سیم و از طریق اینترنت فشار دهد.
کد خبر: ۸۳۲۲۷۱
میکروربات هوشمند برای فشردن کلید وسایل منزل

به گزارش ایسنا، یکی از کاربردهای استفاده از میکروربات «Push»، اتصال خانه و تجهیزات موجود در آن به سامانه کنترل هوشمند است.

شرکت ناران در کره جنوبی در مورد کاربردهای این وسیله اظهار کرده که «Push» در حقیقت یک انگشت رباتیک است که می‌تواند بر روی انواع کلید‌ها و سوئیچ‌های استاندارد فعالیت کند.

به کمک این میکروربات می‌توان کلید‌های آنالوگ خانه را تبدیل به وسایل کنترل‌شونده از طریق اینترنت کرد. این وسیله شامل دو جعبه کوچک در ابعاد کمتر از سه میلیمتر و مجهز به پورت یو‌اس‌بی برای شارژ باتری است.

ربات کوچک «Push» به کمک چسب فوم نواری به کلید‌های موجود در منزل چسبانده می‌شود و از طریق بازوی مینیاتوری هوشمند می‌تواند تا حدود یک کیلوگرم نیرو بر روی کلید وارد کند.

به گفته سازندگان، مقدار نیروی تولیدی توسط ربات برای فشار دادن هر نوع کلید موجود در وسایل منزل کافی است.

این میکروربات هوشمند مجهز به حسگرهای تشخیص نور، حرکت و صدا است. همچنین یک تراشه اتصال به شبکه کوچک بلوتوث نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

همچنین می‌توان مجموعه میکروربات‌های موجود در منزل را از طریق شبکه بلوتوث به اینترنت رایانه شخصی سرور موسوم به پورتا تحت کنترل قرار داد. این رایانه مجهز به پردازشگر چهار هسته‌ای‌، حافظه رم دو گیگابایتی و حافظه فلش هشت گیگابایتی است.

نسخه قابل فروش میکروربات هوشمند حداکثر تا پایان امسال به بازار عرضه خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها