سرکرده باند سرقت محموله‌های کامیون‌ها در جنوب تهران، پس از دستگیری راز قتل راننده‌ای را فاش کرد.
کد خبر: ۸۳۱۳۴۴

به گزارش جام‌جم، ساعت 5 صبح چهارم خرداد امسال مردی در تماس با ماموران پلیس از سرقت کامیونت خود با چهار تن بار ضایعات آهن خبر داد. بلافاصله ماموران گشت کلانتری 151 به محل سرقت در غرب بزرگراه آزادگان رفته و با راننده 53 ساله روبه‌رو شدند.

مرد راننده در شکایتش عنوان کرد: بار چهار تنی ضایعات آهن و آلومینیوم را از همدان به تهران آوردم. در بزرگراه آزادگان مشغول رانندگی بودم که یک خودروی پراید مشکی رنگ با چراغ گردان سد راهم شد. وقتی از کامیونت پیاده شدم، سه سرنشین پراید که یکی از آنها لباس پلنگی به تن داشت ادعا کرد من موادمخدر حمل می‌کنم. همدستانش او را سید صدا می‌کردند. آنها با تهدید اسلحه مرا سوار پراید کردند که به موضوع مشکوک و با سرنشینان خودرو درگیر شدم. سه مرد قوی‌هیکل با تهدید اسلحه دست و پایم را بستند و با سرقت کامیونتم از محل فرار کردند.

با اعلام این شکایت و ارجاع پرونده به پلیس آگاهی، تحقیقات برای شناسایی سارقان مامورنما آغاز شد. در حالی که تحقیقات ماموران برای شناسایی متهمان ادامه داشت، دو روز بعد مامور گشت کلانتری نازی‌آباد در جریان حمله سارقان به یک آبمیوه‌فروشی در این محله قرار گرفتند.

سارقان که متوجه حضور ماموران پلیس شده بودند، با به‌جا گذاشتن کامیونت نارنجی رنگ در محل با پرایدی مشکی رنگ فرار کردند. با استعلام پلاک کامیونت مشخص شد خودرو دو روز قبل در بزرگراه آزادگان به سرقت رفته است. با بررسی پرونده و انجام چهره‌نگاری از متهمان، سرانجام هویت دو نفر از آنها به نام اژدر و رشید شناسایی و تحقیقات برای دستگیری آنها آغاز شد. سرانجام اوایل مرداد مشخص شد اژدر به اتهام قتل عمد فردی در اسلامشهر دستگیر شده است.

با احضار اژدر به دادسرا، او با قبول سرقت محموله ضایعات گفت: با همدستی دو نفر از دوستانم به عنوان مامور در بزرگراه‌های ورودی شهر پرسه می‌زدیم و محموله‌های ضایعات خودرو را متوقف و خود را مامور مبارزه با موادمخدر معرفی می‌کردیم. آن روز هم متوجه بار کامیونت نارنجی رنگ شدیم و پس از سرقت محموله و با بستن دست و پای راننده، او را در حاشیه بزرگراه رها کردیم. بعد از آن سرقت قصد داشتیم اموال آبمیوه‌فروشی در نازی‌آباد را سرقت کنیم که حضور مردم و ماموران پلیس باعث شد با جا گذاشتن کامیونت مسروقه، فرار کنیم.

متهم در مورد ارتکاب قتل هم گفت: 16 خرداد محموله‌ای را حوالی اسلامشهر شناسایی کردیم، اما راننده آن به نام امیر در برابرمان مقاومت کرد که او را با شلیک گلوله کشتم. چندی بعد هم به‌خاطر این قتل در مخفیگاهم در اسلامشهر شناسایی و دستگیر شدم. با اعترافات سارق خشن و با دستور محمدمهدی مرشدلو، بازپرس شعبه ششم دادسرای ویژه سرقت تحقیقات درباره دیگر جرایم احتمالی متهمان آغاز شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها