مرعشی از اشتباه اصلاح‌طلبان می گوید

فکر کردیم قدرت تنها در اختیار خودمان است

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران اسلامی گفت: ما در گذشته اشتباهاتی انجام دادیم و البته حریف ما نیز اشتباهات بزرگ‌تری را انجام داد که اشتباه ما این بود که فکر کردیم قدرت تنها در اختیار خودمان است .
کد خبر: ۸۳۰۰۷۵
فکر کردیم قدرت تنها در اختیار خودمان است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حسین مرعشی در همایش حزب کارگزاران سازندگی ایران اسلامی شاخه استان گلستان با عنوان"ایران فردا، نهضت مذاکره ملی" اظهار داشت: اصلاح‌طلبان در شرایط کنونی بیش از سال 92 به وحدت نیاز دارند تا مجلسی قدرتمند و با کفایت تشکیل شود.

معاون رئیس جمهور در دوران اصلاحات تصریح کرد: اگر از این موقعیتی که با تلاش بزرگان اصلاح‌طلب مانند خاتمی، هاشمی و عارف و دیگر بزرگان به‌دست آمده و خطری بزرگ رفع شده، محافظت نشود باقی نخواهد ماند و امروز وحدت اصلاح‌طلبان بیش از گذشته نیاز است.

مرعشی گفت: امروز به مجلسی قدرتمند، باکفایت و نیرومند نیاز داریم تا این سیاست‌های دولت را حمایت کند.

سخنگوی حزب کارگزاران اظهار کرد: توافقات هسته‌ای یک پایان بر دوره طولانی کشمکش ایران با غرب و درگیری‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران با غرب بود که علت آن زیاده‌خواهی‌های غرب و برخی اشتباهات ما بوده است.

وی گفت: در دوران ریاست جمهوری نخست هاشمی رفسنجانی در مقطعی به سمت بهبود شرایط روابط رفتیم و حتی ژاپنی‌ها چند کار مهم در ایران انجام دادند و لغو روادید کردند و در پتروشیمی بندرامام و سد کارون 3 سرمایه‌گذاری کردند اما بعدها این روابط به بن‌بست رسید و پس از دوم خرداد و گفت وگوی تمدن‌ها نیز دوباره این فضا رو به بهبودی رفت.

وی اظهار داشت: اما دوباره مردم پس از 8 سال به صحنه آمدند و از این آرایش استقبال کردند و صحنه کشور عوض شد.

معاون رئیس جمهور در دولت اصلاحات گفت: با توجه به فعالیت‌ها و ظهور طالبان، القاعده و داعش و حادثه 11 سپتامبر و غیره سبب شد که غرب به قدرت ایرات و تفاوت آن با دیگر کشورها پی ببرد.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران اسلامی افزود: مواضع ما همواره در برابر رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت ما از لبنان و مقاومت نیز مشخص است و در جهان عرب همه دولت‌ها روابط صمیمانه با آمریکا داشتند اما هیچ کدام پاسخگوی این رفتارهای افراطی در منطقه نبود و همه این اتفاق‌ها با موفقیت‌های ایران اسلامی در منطقه همراه بود.

وی اظهار داشت: غربی‌ها متوجه این شدند که خاورمیانه را بدون ایران نمی‌توان درنظر گرفت و ایران تنها قدرت مردمی، ریشه‌دار و واقعی در منطقه است.

مرعشی گفت: این نگاه با حضور تیم قوی مذاکره کننده ایران سبب کسب این پیروزی‌های اخیر شد.

وی افزود: دولت روحانی از ذخایر دیپلماسی خارجی ایران اسلامی استفاده کرد و پرونده را به وزارت امور خارجه واگذار کرد و این سطح آگاهی، دانش، علم روز، جاافتادگی، سابقه، اصالت و معرفی خوب از ایران اسلامی سبب شد این پروسه سنگین چند ساله با نتایج مطلوب به پایان برسد.

معاون رئیس جمهور در دولت اصلاحات افزود: هشدار می‌دهم که باید این موقعیت و فضا را حفظ کرد و همواره این رفت و برگشت‌ها اتفاق افتاده و این شرایط نیاز به حفاظت و مراقبت دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها