عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه یک روز دبیر اول سفارت ژاپن پیش من بود و گفت شما فکر نمی‌کنید آقای احمدی‌نژاد خیلی زحمت برای کشور شما درست می‌کند؟، افزود: من در مقابل خارجی‌ها خیلی محکم از عملکرد آقای احمدی‌نژاد دفاع می‌کردم و گفتم نه بالاخره غرب برخوردش دوگانه است و ما باید اینگونه موضع‌گیری کنیم.
کد خبر: ۸۱۹۸۰۹
مرعشی: از احمدی نژاد دفاع کردم

به گزارش ایسنا "سید حسین مرعشی" در دیدار با جمعی از اصلاح‌طلبان کرمان و راور گفت: او به من گفت اینکه غرب با دنیا برخوردش دو گانه است یک واقعیت بد دنیاست، آیا شما این واقعیت بد دنیا را می‌توانید تغییر بدهید؟

این فعال اصلاح طلب ادامه داد: دبیر اول سفارت ژاپن بعد خودش چند تا مثال زد و گفت ما هنوز برخی از قطع نامه‌هایی که علیه ژاپن وجود دارد را نمی‌توانیم در سازمان ملل لغو کنیم، از جمله اینکه قطعنامه‌ای وجود دارد که ژاپن را دشمن بشریت معرفی کرده است. این دیپلمات ژاپنی تعریف می‌کرد که ما هر وقت می‌خواهیم این قطعنامه را لغو کنیم چینی‌ها آن را وتو می‌کنند و اجازه نمی‌دهند لغو شود.

مرعشی به نقل از دیپلمات ژاپنی گفت: این قطعنامه‌هایی که علیه شما صادر می‌شود برای لغو هر کدامش 5 قدرت مسلط دنیا باید موافق باشند و ایجاد یک اجماع جهانی برای لغو قطعنامه بسیار کار زمانبر و سختی است.

وی با بیان اینکه این روزها آثار بسیار مهمی از سیاست‌های درست و انتخاب صحیح مردم در انتخابات 92 ظاهر شده است به موضوع هسته‌ای اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که جناب آقای دکتر روحانی و طیف هواداران ایشان و هواداران گفت‌وگو با جهان با آن مواجه هستند این است که به دلیل مصالح کلی کشور و نظام نمی‌توانند آن روی پرده را درست باز کنند که اگر در این مسیر حرکت نمی‌کردیم الان کجای کار بودیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه دکتر روحانی و تیم مذاکره‌کننده موفق شدند در یک گام و در یک قدم همه این شش قطعنامه را لغو کنند تصریح کرد: فکر می کردیم که بیست سال باید راه شورای امنیت را برویم و بیاییم تا این شش قطعنامه را لغو کنند.

سلمان رشدی: ‌کسی تحویلم نمی‌گیرد!

نویسنده کتاب آیات شیطانی، اعتراف کرد نویسندگانی مانند او که کتبی ضد دینی منتشر می‌کنند به درستی از سوی جامعه بین‌الملل حمایت نمی‌شوند و تجربه نشان می‌دهد درس‌های درستی از انتشار کتاب "آیات شیطانی" گرفته نشده است.

به گزارش گاردین؛ "سلمان رشدی" در ادامه گلایه خود از بی‌توجهی جامعه بین‌الملل اذعان کرد: انتظار داشتم درس‌های دیگری از انتشار کتاب آیات شیطانی گرفته شود، نه آنکه از نویسندگان کتب اعتراضی بخواهند میان شرق و غرب تفرقه ایجاد نکنند و به مخالفت با امور مذهبی نپردازند. حتی اگر در شرایط کنونی کتاب آیات شیطانی را منتشر می‌کردم، از سوی کسانیکه جایزه قلم مجله "شارلی ابدو" را به من دادند نیز حمایت نمی شدم.

وی در ادامه افزود: درباره کتاب آیات شیطانی از آن با نام توهین به مقدسات یاد می‌شود؛ اما کاریکاتور مجله شارلی ابدو را اقدامی نژادپرستانه علیه اقلیت مسلمانان نامیدند. به عقیده من در سیاه‌ترین دورانی که تا به حال به چشم دیده‌ام زندگی می‌کنیم. با ظهور گروه‌های تروریستی افراطی چرا نباید علیه اسلام مطلبی بنویسم؟ نباید انتقاد از عقاید و اقدامات این افراد به توهین علیه مقدسات تعبیر شود.

نابودی داعش چقدر زمان می برد؟

فرمانده عملیات های ویژه آمریکا در نشست امنیتی «آسپن» در کلورادو گفت که جنگ واشنگتن برای نابودی کامل داعش ۵۰ سال به طول خواهد انجامید!

به گزارش اسپانتیک،جوزف وتل در نشست امنیتی کلرادو افزود، زمانی که داعش خود را درمحاصره شدید می بیند ناگزیر می شود اقدامات خود را در صحنه ای دیگر عملی کند.

وتل گفت:من فکر نمی کنم که تنها یک استراتژی برای مقابله با داعش موثر باشد و احتمالا راهبرد نظامی آمریکا با داعش باید بسیار درازمدت باشد.

این فرمانده آمریکایی ،جنگ با داعش را با کمپین 50 ساله ای مقایسه کرد که مردم کلمبیا مجبور شدند علیه تروریسم آغاز کنند.

مخالفت با سفر فابیوس به تهران

این روزها سفر وزیر امورخارجه فرانسه به تهران به موضوع داغ شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. بسیاری از ایرانی‌ها مخالف حضور وی در تهران هستند. مخالفتی که به نظر می‌رسد رنگ و بوی سیاسی ندارد.

به گزارش مهر، در روزهای گذشته خبر ورود لوران فابیوس وزیر امورخارجه فرانسه به ایران با واکنش های زیادی در فضای مجازی روبرو شد. بسیاری از ایرانی ها مخالفت خود را از حضور فابیوس اعلام کرده اند. هرچند که خیلی ها فابیوس را در ماههای اخیر به کارشکنی علیه مذاکرات هسته ای می شناسند ولی به نظر می رسد علت اصلی مخالفت کاربران ایرانی ربط چندانی به سیاست نداشته و بیشتر متوجه فاجعه خون های آلوده به ایدز است.

در دوران نخست‌وزیری فابیوس خون‌های آلوده به ویروس‌های خطرناک در فرانسه توزیع شد و انستیتو مریو فرانسه فراورده فاکتورهای انعقاد خونی آلوده به ویروس HIV و هپاتیت را به برخی از کشورها مانند آلمان غربی، ایتالیا، آرژانتین، عربستان، عراق و ایران و ... صادر کرد. این فاکتور در کمک به انعقاد خون بیماران مبتلا به هموفیلی مصرف می‌شود و در نتیجه سبکسری انستیتوی فرانسوی تعدادی از بیماران هموفیلی کشورهای دریافت کننده به ویروس HIV و بیماری ایدز و هپاتیت مبتلا شدند. نتیجه این فاجعه چیزی نبود جز آلوده شدن بسیاری از هموطنان ایرانی به ویروس ایدز!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
همی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
۰
۰
ژاپن پیشرفته است اما دیگر اقتداری ندارد حق بدهید كه بترسند از كارهایی كه به دور از ترس است.
آیا تا به حال از فرانسه خیری دیده ایم كه حالا بخواهیم ببینیم.

انصاری
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
۰
۰
ظاهرادولت كارشكنی ها ومشكلات عدیده ای راكه فرانسه وانگلیس در طول تاریخ برای ایران از نظر سیاسی واقتصادی وبهداشتی بوجود آوردهاند از یاد برده است.مشاركت در جنگ عراق علیه ایران وتحریم های ظالمانه اقتصادی وخونهای آلوده كارشكنی در مذاكرات هسته ای و...........آیا فرش قرمز پهن كردن زیر پای امثال فابیوس آنهم قبل از عملی شدن توافق وقدم مثبتی از طرف این كشورها توجیهی دارد؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها