اعضای کمیسیون ویژه بررسی برنامه جامع اقدام مشترک روز گذشته در سومین نشست خود سند اطلاع‌رسانی کمیسیون را در 9 بند تصویب کردند که از جمله آنها نحوه گزارش‌دهی به مسئولان و رسانه‌هاست. به گزارش ایرنا، سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت:همچنین در این جلسه روش‌های بررسی برجام بویژه کمیته‌های تخصصی، اصلاح و تکمیل شد و در ادامه جلسه اعضا بر ضرورت بازدید از اماکن هسته‌ای تاکید کردند.
کد خبر: ۸۲۹۷۶۷

دبیرخانه مشترک پایداری، موتلفه و ایثارگران

دبیرکل جبهه پایداری از شکل‌گیری دبیرخانه پایداری، موتلفه و ایثارگران برای تدوین چارچوب‌های مشترک اصولگرایی خبر داد. مرتضی آقاتهرانی، در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: از هر سه تشکل موتلفه اسلامی، جبهه پایداری و جمعیت ایثارگران یک نفر انتخاب شد که دبیرخانه‌ای برای این منظور راه بیفتد و این دبیرخانه اصول مشترک را تعیین کرده و روی کاغذ بیاورد و در جلسات سه تشکل مورد بحث قرار گیرد تا اگر شفاف نیست، شفاف شود.

جهانگیری بستری شد

اسحاق جهانگیری، معاون‌اول رئیس‌جمهور که بعدازظهر دیروز برای معاینات پزشکی به بیمارستان قلب تهران مراجعه کرده بود، با تشخیص پزشک معالج خود مورد عمل آنژیو قرار گرفت. به گزارش فارس، جهانگیری سپس به بخش منتقل شد و حال عمومی وی خوب است. بنا به دستور پزشک معالج، معاون اول رئیس‌جمهور برای بهبودی کامل باید چند روزی استراحت کامل داشته شد. همچنین برنامه‌های پیش‌بینی شده جهانگیری برای سفر به کرمان و افتتاح بزرگ‌ترین کارخانه فولاد لغو شده است تا وی با نظر پزشک بهبودی کامل خود را پیدا کند.

نمایندگان مجلس به تعطیلات رفتند

سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب‌رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی دیروز را به عهده داشت، در پایان جلسه علنی گفت: جلسه بعدی مجلس روز یکشنبه 29 شهریور خواهد بود. به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: نمایندگان دو هفته به تعطیلات تابستانی خواهند رفت و یک هفته نیز در حوزه‌های انتخابیه حضور خواهند داشت. در همین حال محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از نامه بیش از ۵۰ نماینده برای تعویق تعطیلات مجلس به منظور بررسی برجام خبر داد و در عین حال به فارس گفت هیات‌ رئیسه مجلس توجهی به درخواست این نمایندگان نکرده است.

جلسه شورای مرکزی جامعه روحانیت با حضور عراقچی

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز از برگزاری جلسه شورای مرکزی این تشکل با حضور سیدعباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده خبر داد. به گفته حسین ابراهیمی، این نشست سه شنبه‌شب برگزار شده است. ابراهیمی به فارس گفت: نشست شورای مرکزی به ریاست آیت‌الله موحدی‌کرمانی برگزار و درخصوص برجام و مذاکرات هسته‌ای، بحث و بررسی شد.

احمدی‌مقدم: گرد و خاک‌ها که خوابید، صحبت می‌کنم

اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده پیشین نیروی انتظامی که مصاحبه اخیر او با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شده است گفت فعلا قصد ندارد به آنچه درباره مصاحبه اخیرش گفته می‌شود، پاسخ دهد. احمدی‌مقدم اخیرا در مصاحبه‌ای با هفته‌نامه رمزعبور به مسائل پس از انتخابات ریاست جمهوری 88 پرداخته بود اما اظهارات او با تکذیبیه‌های زیادی از دفتر محمود احمدی‌نژاد گرفته تا روابط عمومی مجلس، حزب مجمع روحانیون مبارز و... روبه‌رو شده بود. او در گفت‌وگو با خبرآنلاین با بیان این‌که «فعلا قصد مصاحبه ندارم» با خنده گفت: فعلا هر صحبتی بکنم، تکذیب می‌شود! مگر این‌که چیزهایی بگوییم که همه خوششان بیاید! او که می‌گفت «فعلا پیش برویم، ببینیم چه می‌شود»، ادامه داد: بگذارید گرد و خاک‌ها بخوابد، بعد صحبت می‌کنم.

کویت سفیر ایران را فراخواند

کویت سفیر جمهوری اسلامی ایران را فراخوانده است تا مراتب اعتراض خود را نسبت به ارائه پیشنهاد سرمایه‌گذاری در میدان گازی «دوره» اعلام کند. به گزارش تسنیم و به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، پس از انتشار گزارشی درخصوص تصمیم شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران برای بررسی پیشنهادهای سرمایه‌گذاری در یک میدان گازی، که در نزدیکی یکی از میادین نفتی کویت قرار گرفته است، وزارت خارجه کویت سفیر جمهوری اسلامی را فراخوانده است تا اعتراض خود را اعلام کند. به گفته یک مقام رسمی وزارت خارجه کویت، سفیر ایران روز یکشنبه فراخوانده شده و نامه اعتراض دولت کویت به وی ارائه گردیده است.

هیات پارلمانی اسپانیا؛ هفته آینده در تهران

در راستای پیشبرد دیپلماسی پارلمانی و بهره‌برداری از ابزار حمایتی مجالس در تحقق اهداف سیاسی و اقتصادی مناسبات همه جانبه ایران و اسپانیا، هیاتی از کمیسیون بهداشت و خدمات اجتماعی کنگره نمایندگان اسپانیا هفته آینده به تهران سفر می‌کند. به گزارش ایرنا، اعضای هیات پارلمانی اسپانیا از هشتم تا یازدهم شهریور در ایران خواهند بود.

رایزنی استرالیا با ایران درباره حضور در ائتلاف آمریکا

وزیر امور خارجه استرالیا اعلام کرد، این کشور با ایران در مورد پذیرش درخواست واشنگتن مبنی بر حضور در حملات نظامی در آسمان سوریه رایزنی می‌کند. به گزارش ایرنا، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا از کانبرا خواسته است به شرکت‌کنندگان در حملات هوایی ائتلاف علیه داعش در خاک سوریه بپیوندد. جولی بیشاپ وزیر امور خارجه استرالیا با تائید این درخواست آمریکا، گفت کشورش به منظور پاسخ به درخواست رسمی واشنگتن برای حضور نیروی هوایی این کشور در سوریه، علاوه بر ایران با چند کشور دیگر رایزنی می‌کند.

درخواست جبهه پیروان از رئیس‌جمهور

به گزارش فارس،جبهه پیروان خط امام و رهبری در بیانیه‌ای با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور درباره شورای نگهبان تاکید کرد: اذهان بی‌طرف نمی‌پذیرد که آقای رئیس‌جمهور تراز ریاست جمهوری را تا حد بیان ‌نظرات یک حزب سیاسی پایین بیاورد و جایگاه شورای نگهبان را که حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام است، مورد بی‌مهری قرار دهد.

نظر تخت‌روانچی درباره فکت‌شیت مجلس

مجید تخت‌روانچی از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در واکنش به پیشنهاد تصویب «فکت‌شیت» برای برجام در مجلس گفت: ما فکر‌ می‌کنیم نیازی به تصویب برجام توسط مجلس نیست. شورای عالی امنیت ملی براساس مصوبه خود مجلس، این مصوبه را بررسی کرده و در صورت تصویب آنها و تائید رهبر معظم انقلاب مسیر قانونی برجام طی می‌شود. به گزارش تسنیم، معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه تصریح کرد: اگر مجلس بخواهد به هر نحوی تحت عنوان «فکت شیت» کاری انجام دهد، این نکته باید مدنظر قرار گیرد که کل برجام باید مدنظر قرار گیرد نه این‌که مفاد آن کم یا زیاد شود، این رویه در آمریکا نیز به شکل دیگری وجود دارد و چیزی تغییر نمی‌کند بلکه مفاد برجام به‌طور کلی مورد تائید قرار می‌گیرد یا نمی‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها