یک مقام آگاه از احتمال برگزاری نشست وزیران خارجه ایران و 1+5 در اواخر شهریور در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل خبر داد.
کد خبر: ۸۲۸۷۰۶

به گزارش ایسنا،‌ این مقام آگاه همچنین به برگزاری اولین نشست کمیسیون مشترک ایران و 1+5 با حضور معاونان وزیر خارجه ایران و معاون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک اشاره کرد و درباره دستور کار این کمیسیون گفت: هنوز به طور مشخص دستورکاری تعیین نشده اما برای هماهنگی‌های نشست وزیران خارجه و دیگر موضوعات مطرح این نشست برگزار می‌شود.

استعفای صادق خرازی از ریاست شورای مرکزی «ندا»

صادق خرازی که حزب ندا معمولا به نام او شناخته می‌شود، از ریاست شورای مرکزی این حزب کناره‌گیری کرد. او در هفته‌های اخیر به‌واسطه اظهاراتش درباره اصلاح‌طلبان، مورد انتقاد این طیف سیاسی قرار گرفته بود.

حسن یونسی، سخنگوی حزب ندا در همین باره به پایگاه اطلاع‌رسانی حزب ندای ایرانیان گفته است: مطابق روال اساسنامه و آیین‌نامه این تشکل سیاسی، شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان درمورد پذیرفتن یا نپذیرفتن این استعفا تصمیم می‌گیرد. او درباره دلایل استعفای خرازی گفته «بالاخره ایشان دغدغه و دلایل شخصی برای خودشان دارند که آن موارد محفوظ است؛ اما به نظر بنده این موضوع می‌تواند متاثر از فضای ایجاد شده باشد.»

کره‌ای‌ها در راه تهران

در ادامه سفر مقامات کشورهای مختلف به کشورمان، مقامات کره جنوبی برای توافق در زمینه‌های اقتصادی به تهران می‌آیند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از رویترز، مقامات دولتی و شرکت‌های بزرگ کره‌جنوبی این هفته به ایران می‌آیند. آنها قصد دارند پس از لغو تحریم‌ها، برای معاملات احتمالی در زمینه نفت، گاز و صنعت ساخت و ساز با تهران به توافق برسند. وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی اعلام کرد «وو تائه‌هی» معاون وزیر تجارت این کشور به همراه مقامات شرکت‌های نفت، گاز و منابع امروز به ایران سفر می‌کند.

بعید است برجام رد شود

یک مقام پیشین دولت آمریکا گفت باور ندارد مخالفان برجام بتوانند در رد کردن آن در کنگره با دوسوم آرا موفق شوند؛ اما اگر این اتفاق بیفتد، تبعات آن برای ایالات متحده بیشتر از ایران است.

گراهام آلیسون، رئیس اندیشکده بلفر و استاد دانشکده «جان اف کندی» دانشگاه هاروارد آمریکا که مشاور ویژه و معاون وزیر دفاع در دولت‌های رونالد ریگان و بیل کلینتون بوده، به فارس گفته است:‌ من با آن گروهی که برجام را طرحی «برد ـ برد» خطاب می‌کنند، موافقم. این توافق برای آمریکا و شرکایش در گروه «1+5» به طور قابل تائید و بررسی و نیز ریشه‌ای ایران را در گریز هسته‌ای به‌سوی ساخت بمب متوقف کرد. برجام زمان بالقوه گریز هسته‌ای را از دو ماه به بیش از یک سال کشاند. البته برای ایران نیز برجام معافیت از تحریم‌های دشوار که هزینه‌های زیادی را بر اقتصاد و زندگی شهروندانش تحمیل می‌کرد، در برداشت و برای تمامی طرف‌های حاضر نیز در مذاکرات پنجره‌های ده تا 15 ساله برای ایجاد روابط جدید با کشورهای مهم ایجاد کرد.

وزیرکشور: در انتخابات «عدم احراز صلاحیت» نداریم

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرآنلاین به برخی انتقادها به روند بررسی صلاحیت نامزدها در هیأت‌های اجرایی پرداخته و گفته است: این ایراد هم به هیات‌های اجرایی و هم به هیات‌های نظارت وارد است که به دلیل نبود فرصت بررسی صلاحیت‌ها اعلام می‌کردند صلاحیت برخی نامزدها احراز نشده است. اما کمبود وقت نباید به عدم احراز صلاحیت افراد منجر شود؛ چرا که در اسلام اصل بر برائت است. اگر لازم است باید تعداد کارگروه‌های بررسی کننده صلاحیت نامزدها را افزایش دهیم تا فرصت کافی را برای بررسی صلاحیت در اختیار داشته باشند. از نظر من فرضا اگر فرصت بررسی صلاحیت شما دست نداد، نباید به شما بگوییم به دلیل عدم احراز صلاحیت نمی‌توانید در انتخابات نامزد شوید! چرا که این‌گونه حق شما ضایع می‌شود و ممکن بود در صورت بررسی، صلاحیت‌تان تائید شود. برای همین در هیات‌های اجرایی تصمیم گرفته‌ایم که همه امکانات لازم را صرف تحقیقات موردنیاز برای احراز صلاحیت‌ها کنیم و در واقع همه سعی‌مان را می‌کنیم تا در این دوره از انتخابات «عدم احراز صلاحیت» نداشته باشیم.

کنایه موسویان به یارگیری‌های منطقه‌ای آمریکا

سایت انتخاب در گزارشی، به اظهارات سید حسین موسویان، عضو تیم پیشین هسته‌ای کشورمان در اجتماع بیش از 5000 نفر از اهالی نیویورک در آمریکا پرداخت و به نقل از وی نوشت: تلخ‌ترین حادثه تروریستی برای شما آمریکایی‌ها، حادثه حمله به برج‌های دوقلو در نیویورک در 11سپتامبر 2001 بود. آیا یک ایرانی در جمع جنایتکاران عاملان این حادثه بود؟ یا این‌که تمام عاملان شهروند کشورهای متحد آمریکا در منطقه همچون عربستان بودند. امروز اجماع جهانی وجود دارد که تهدید اول امنیت جهانی تروریسم تکفیری است. گروه‌های تروریستی داعش، القاعده، بوکوحرام و جبهه النصره اعضای خود را از شهروندان کشورهای متحد آمریکا در خاورمیانه و آفریقا، اروپا، آمریکا و چین به استخدام درآورده‌اند، اما ایرانی‌ها نه‌تنها به این گروه‌ها نپیوسته اند بلکه در خط مقدم مبارزه عملی با این گروه‌های تروریستی قرار دارند.

سرلیست‌های متعدد گروه‌های اصلاح‌طلب

در آستانه انتخابات مجلس دهم، گروه‌های سیاسی هر یک از سرلیست شدن کاندیدای نزدیک به خود سخن به میان می‌آورد.به این ترتیب همزمان با اظهارات رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام حزب اعتماد ملی که از اجماع‌نظر اصلاح‌طلبان روی سرلیست شدن محمدرضا عارف خبر داده، غلامعلی دهقان، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفته است: ناطق نیاید، فاطمه هاشمی‌رفسنجانی سرلیست حزب اعتدال و توسعه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها