همزمان با آغاز اردوی تدارکاتی تیم ملی والیبال در لهستان برای شرکت در جام جهانی 2015، تیم ایران حریفان خود را در فصل آینده لیگ جهانی شناخت؛ جایی که بازهم در جمع قدرت‌های برتر والیبال دنیا قرار گرفته و براساس یک فرمول پیچیده به مصاف آنها می‌رود.
کد خبر: ۸۲۷۵۷۹

شاگردان اسلوبودان کواچ وقتی در سومین تجربه حضور در لیگ جهانی والیبال از راهیابی به مرحله فینال و جمع شش تیم برتر مسابقات بازماندند، به تشخیص فدراسیون والیبال از حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در تهران منع شدند تا به تجدید قوا پرداخته و برای پیکارهای جام جهانی (ژاپن- 17 شهریور) آماده شوند. پس از استراحتی دو هفته‌ای و پیگیری تمرینات در تهران طی روزهای گذشته، تیم ملی در حالی برای برپایی اردوی تدارکاتی به لهستان پرواز کرد که همزمان دپارتمان لیگ جهانی والیبال سطح‌بندی و فرمول سال آینده لیگ جهانی را تشریح کرد؛ جایی که ایران برای چهارمین سال پیاپی همچنان در سطح اول این رقابت‌ها باقی ماند.فدراسیون جهانی والیبال با وجود برگزاری بازی‌های المپیک در 2016 همچنان بر برگزاری لیگ جهانی در سال المپیک تاکید کرد، هرچند برنامه مسابقات را تحت تاثیر المپیک به صورت فشرده در نظر گرفت . به این ترتیب در فصل 2016 لیگ جهانی 24 تیم در دو سطح 12 تیمی و در مجموع با حضور 24 تیم برگزار می‌شود.

سطح یک: فرانسه، ایتالیا، استرالیا، روسیه، آمریکا، برزیل، ایران، آرژانتین، صربستان، بلغارستان، بلژیک و لهستان

سطح دو: هلند، پرتغال، ترکیه، اسلواکی، ژاپن، کره جنوبی، فنلاند، کوبا، کانادا، چین، مصر و جمهوری چک

12 تیم سطح یک لیگ جهانی در سه هفته دور مقدماتی این رقابت‌ها به گروه‌های متفاوت تقسیم می‌شوند به گونه‌ای که تیم ملی والیبال ایران در هفته نخست با تیم‌های برزیل، آمریکا و آرژانتین همگروه است و در برزیل به مصاف این تیم‌ها می‌رود. ملی پوشان کشورمان در هفته دوم با تیم‌های صربستان، بلغارستان و برزیل همگروه هستند که در صربستان به مصاف آنان می‌روند و جمهوری اسلامی ایران در هفته سوم این رقابت‌ها میزبان است و ملی‌پوشان کشورمان با تیم‌های ایتالیا، صربستان و آرژانتین همگروه هستند که در تهران به مصاف آنان می‌روند.

گروه‌بندی و زمان برگزاری مسابقات سطح یک

هفته نخست: 27 تا 29 خرداد

گروه A ـ میزبان استرالیا: استرالیا، فرانسه، ایتالیا، بلژیک

گروه B ـ میزبان برزیل: برزیل، ایران، آمریکا، آرژانتین

گروه Cـ میزبان روسیه: روسیه، صربستان، بلغارستان، لهستان

هفته دوم: سوم تا پنجم تیرماه

گروه D ـ میزبان لهستان: لهستان، روسیه، آرژانتین، فرانسه

گروه E ـ میزبان ایتالیا: ایتالیا، آمریکا، استرالیا، بلژیک

گروه F ـ میزبان صربستان: صربستان، ایران، بلغارستان، برزیل

هفته سوم: 10 تا 12 تیر

گروه Gـ میزبان فرانسه: فرانسه، بلژیک، برزیل، لهستان

گروه H ـ میزبان آمریکا: آمریکا، بلغارستان، روسیه، استرالیا

گروه I ـ میزبان ایران: ایران، ایتالیا، صربستان، آرژانتین

2 اردو و 6 بازی دوستانه

رقابت‌های جام جهانی که نخستین مرحله انتخابی المپیک محسوب می‌شود و دو تیم برتر این رقابت‌ها به همراه بهترین تیم آسیایی (براساس جدول رده‌بندی پایانی بازی‌ها) بلیت ریودو ژانیرو می‌گیرند.

در این میان تیم کشورمان هم‌اکنون در اردوی تدارکاتی لهستان به سر می‌برد و در این اردو قرار است در رقابت‌های تحت عنوان جام واگنر به مصاف لهستان، فرانسه و ژاپن برود و در ادامه در اردوی تدارکاتی روسیه دو بازی با این تیم فاتح المپیک لندن و همچنین تیم ملی هلند یک بازی دوستانه برگزار کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها