نشت روغن روی باند فرودگاه و نقص فنی در سیستم هیدرولیک ایرباس ماهان، به فرود اضطراری هواپیما در فرودگاه امام(ره) تهران منجر شد.
کد خبر: ۸۲۶۸۶۰

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مدیرکل فرودگاه امام خمینی(ره) در این‌باره گفت: ساعت 21 و 34 دقیقه یکشنبه یک فروند هواپیمای ایرباس 340 متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان به شماره پرواز 077 فرودگاه امام خمینی(ره) را به مقصد شانگهای ترک کرد، اما به دلیل بروز نقص فنی در سیستم هیدرولیک ایرباس ماهان مجبور به فرود شد اما نشت روغن روی باند فرودگاه، انجام سایر پروازها را تا پاک کردن کامل روغن از روی باند لغو کرد و سبب تاخیر برخی پروازهای دوشنبه شد.

حمیدرضا سیدی اضافه کرد: بروز این مشکل به علت نداشتن باند دوم در فرودگاه امام(ره) است که سال‌های گذشته برای توسعه آن تلاش جدی نشده است. خوشبختانه به مسافران آسیبی نرسید، اما سیستم هیدرولیک هواپیما قفل ‌و موجب نشت روغن در سطح باند فرودگاه شد. هواپیما ساعت 3 و 30 دقیقه بامداد دیروز از باند خارج شد و سطح باند را از این آلودگی پاک کردیم . وی خاطرنشان کرد: تعدادی از پروازهای ورودی به فرودگاه امام خمینی(ره) مانند پرواز ماهان‌ایر از استانبول، پرواز ترکیش ایرلاین از استانبول و پرواز ایرلاین اتریشی از وین مجبور به استفاده از فرودگاه اصفهان شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها