مواد لازم: ماکارونی: 500 گرم ، سیب‌زمینی: 3 عدد متوسط ، نمک، فلفل، زردچوبه و آویشن: به میزان لازم ، پنیر گودا: 500 گرم ، کالباس در صورت تمایل: خرد شده، چند برگ، تخم‌مرغ: 2 عدد زده شده ، آرد سوخاری: به میزان لازم
کد خبر: ۸۲۵۸۸۳

طرز تهیه اسنک‌کالباس و سیب‌زمینی

طرز تهیه: ابتدا ماکارونی‌ها را به تکه‌های 2 یا 3 سانتی‌متری خرد کنید. بعد بپزید و آبکش کنید. سیب‌زمینی را هم پخته و رنده کنید و بگذارید خنک شود و سپس با پنیر رنده شده فراوان، مخلوط کنید.

دقت کنید سیب‌زمینی نباید زیاد باشد و فقط برای انسجام ماکارونی استفاده می‌شود. در صورتی که کالباس را تهیه کرده‌اید، آن را خرد کرده و همه مواد را با هم مخلوط و نمک، فلفل، زردچوبه و آویشن را اضافه کنید. از مواد به اندازه یک نارنگی بردارید و در دست به شکل مثلث یا هر شکلی که دوست داشتید، فرم دهید و در آرد سوخاری بغلتانید و بعد در تخم‌مرغ و مجددا به آرد سوخاری آغشته کنید و در روغن داغ سرخ کنید و در ظرف مناسبی بگذارید و با سس دلخواه میل کنید.

اسنک ماکارونی و پنیر هم بدون کالباس است، در صورتی که بخواهید به عنوان شام سبک از آن استفاده کنید، می‌توانید مقداری کالباس به آن اضافه کنید، ولی طعم غالب آن ماکارونی و پنیر است.

 

(چاردیواری-ضمیمه دوشنبه روزنامه جام جم)

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیراشکی گوشت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها