بزن دررو

هشدار!

من که وارد سالن شدم، سخنران محترم سخنانش را به اوج رسانده بود.
کد خبر: ۸۲۵۸۲۲
هشدار!

صدایش پر از حرص و جوش شده بود و فریاد می‌زد:

ـ هر روز یه کمپینی راه می‌اندازن؛ برای منحرف کردن اذهان. یه روز به بهانه حمایت از یوزپلنگ ایرانی. یه روز به بهانه حمایت از ماهی‌های کم‌پولک خالدار قناتی. یک روز هم بهانه‌شون می‌شه حمایت از جوجه‌های رنگی یک روزه . این روزها هم به بهانه کم‌آبی، در و دیوار شهر رو پر کردن از جمله‌های صدمن یه غاز غیرسیاسی. همه اینا توطئه است تا ذهن مردم به این چیزا مشغول بشه و در انتخابات پیش‌رو حواسشون به ما که خادمان واقعی اوناییم نباشه.

جمعیت محو سخنان او بودند و حتی پلک هم نمی‌زدند؛ یعنی فرصت پلک زدن نداشتند؛ اما از آنجا که در هر جمعی یکی دو نفر نخاله پیدا می‌شود که اهل مراعات حال و هوای مجلس نیستند، یک نفر از میان جمعیت فریاد زد:

ـ یعنی ما واقعا در کشور مشکل کم‌ آبی نداریم؟

سخنران بدون آن‌که ذره‌ای از حرارت سخنانش کم کند، ادامه داد:

ـ کدوم کم‌آبی؟ آب خونه کی قطع شده؟ اصلا آب کدوم منطقه فشارش کم شده؟ اینا همه‌ش توطئه است که ذهن مردم رو غیرسیاسی کنن. اینا همه‌ش نقشه‌س که مردم رو از سرنوشت خودشون غافل کنن.

وقتی آن یک نفر توانست جو مجلس را بشکند و مونولوگ نامزد دلسوخته را را به دیالوگ تبدیل کند، یکی دو نفر دیگر هم جرات کردند و صدایشان رفت بالا. صدای دیگری از میان جمعیت گفت:

ـ خب این توطئه‌ها را چه کسانی طراحی می‌کنن؟

سخنران گفت:

ـ خب معلومه دیگه. به قول شاعر: «وقتی می‌دانی و می‌پرسی، داری غلط می‌کنی!». (بگذریم که وقتی سخنران محترم می‌خواست این شعر را بخواند، چنان حس و حالی به مجلس داد که بنده به نوبه خود گمان کردم در مجلس شعرخوانی یکی از شاعران آمریکای لاتین نشسته‌ام و شاعر دارد دودمان استبداد و استکبار را بر باد می‌دهد!) این توطئه جناح مقابله. اونا هستن که از این وضعیت سود می‌برن.

کم‌‌کم مجلس از حال و هوای اولیه‌اش فاصله گرفته بود که همان شخص دوباره سوال کرد:

ـ خب اگه جو جامعه غیرسیاسی بشه، جناح مقابل هم ضرر می‌کنه. مگر اونا خودشون سیاسی نیستن؟!

سخنران گفت:

ـ به نکته خوبی اشاره کردین. برای همینه که بنده معتقدم شایعاتی مثل کم‌آبی و حمایت از وزغ‌های خلیج گرگان توطئه‌ای بیش نیست. ولی این دفعه کور خوندن! ما با هوشیاری تمام این نقشه‌رو نقش برآب می‌کنیم.

سید اکبر میرجعفری - جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها