همراه با هشتمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی

محمدعلی انوشه، مدیر ششمین بازار فیلم اسلامی از حضور 93 موسسه و شبکه تلویزیونی در ششمین بازار فیلم اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۸۲۵۸۰۳
همراه با هشتمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی

انوشه در گفت‌وگو با ستاد خبری هشتمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با بیان این که تعداد 93 موسسه و شبکه تلویزیونی در ششمین بازار فیلم اسلامی حضور خواهند داشت، گفت: از این تعداد، 30 شبکه تلویزیونی و شرکت تولید برنامه ایرانی است، 18 شبکه و شرکت تولید برنامه از کشور عراق، هفت شبکه از ترکیه، 15 شبکه از کشورهای لبنان و فلسطین و 23 شبکه نیز از دیگر کشورهاست.

وی با اشاره به حضور 320 نفر در ششمین بازار فیلم اسلامی تصریح کرد: 200 نفر از روسا، مدیران شبکه‌ها و موسسات عضو رادیو و تلویزیون از 19 کشور، 120 نفر از کارشناسان و غرفه‌داران و مسئولان شرکت‌های تبادل برنامه و 35 شبکه به‌عنوان خریدار نیز در این بازار حضور خواهند داشت. در مجموع 700 اثر تلویزیونی و سینمایی در بازار فیلم اسلامی عرضه می‌شود.

همچنین دبیر کمیته فنی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی از برگزاری پنجمین نمایشگاه تجهیزات فنی ـ رسانه‌ای جهان در حاشیه هشتمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی خبر داد.

محمود محمدهاشمی، در گفت‌وگو با ستاد خبری هشتمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی گفت: در پنجمین نمایشگاه تجهیزات تاکتیکی، عملیاتی و رسانه در بحران به نمایش گذاشته و عرضه می شود.

همچنین در این نمایشگاه چرخه یک شبکه تلویزیونی و استودیوهای مجازی بدون نیاز به دکور در سالن خورشید مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما راه‌اندازی و به نمایش گذاشته می‌شود. در این نمایشگاه سیستم‌ها و تجهیزات فنی ـ رسانه‌ای به‌گونه‌ای طراحی شده که برای کشورهای بحران‌زده و دستخوش جنگ و بحران کاربرد داشته باشد و بتواند در بحران‌ها پاسخگوی نیاز رسانه‌ای و فنی کشورها باشد.

پایان داوری

دبیر ششمین جشنواره بین‌المللی اتحاد از پایان داوری آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت: از مجموع 635 اثر رادیویی و تلویزیونی ارسالی به جشنواره تعداد 80 اثر به بخش مسابقه راه یافتند.

وی با اشاره به این که مرحله‌ داوری آثار با حضور 9 داور خارجی و داخلی انجام شد، یادآور شد: در هر بخش بین ده تا 12 اثر انتخاب شده که در مرحله‌ نهایی داوران آثار برتر را از میان آنها انتخاب خواهند کرد.

جعفر عبدالملکی، رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار رسانه ملی، یکی از ابزارهای موثر برای مبارزه با هژمون زرد و استکبار جهانی را همگرایی محتوایی و هم‌اندیشی رسانه‌ای کشورهای جهان اسلام دانست.

نیاز به خودآگاهی رسانه‌‌ای

عبدالملکی در گفت‌وگو با ستاد خبری هشتمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، با اشاره به فضای کنونی، ظهور و بروز فرقه‌های جدید و پدیده منفور طالبان و داعش و مباحث تکفیری گفت: امروزه در رسانه‌های دنیا ارائه تصویر خشن، غیرعقلانی و غیرمنطقی از اسلام و مسلمانان در دستور کار قرار گرفته و متاسفانه تا حدودی هم موفق به تصویرسازی شده‌اند؛ لذا کشورهای اسلامی به فرموده مقام معظم رهبری باید با رمز اتحاد و همدلی بتوانند قوای خود را تجمیع کنند.

وی با بیان این که نظام استکبار جهانی از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی به‌صورت هم‌افزا و کاملا هدفمند در راستای ارزش‌زدایی اسلامی در حال فعالیت هستند، تاکید کرد: در عرصه رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی نیاز به خودآگاهی و خویشتنداری رسانه‌ای است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها