یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقاد اخیر رییس جمهوری از عملکرد صدا وسیما در پوشش اخبار دولت گفت: اینگونه انتقادات اهرمی در دست مدیران است تا همواره موضعی طلبکارانه از رسانه ملی داشته باشند و خدمات صداوسیما به دولت را کوچک، و اقدامات مورد توقع خود را بزرگ جلوه دهند.
کد خبر: ۷۵۳۸۱۸
شبکه های تلویزیون و رادیو در خدمت مدیران دولتی است

مهرداد بذرپاش امروز دوشنبه در گفت وگو با جام جم آنلاین با بیان اینکه هر لحظه از شبانه روز در شبکه های مختلف تلویزیونی یا رادیویی، یک وزیر یا مدیر دولتی در حال صحبت کردن است، افزود: تمام برنامه های رئیس جمهور به عنوان خبر اول در صدر اخبارصدا وسیما پخش می شود و به نظر می رسد که در یکسال و نیم گذشته بیشترین برنامه های آن در اختیار دولت بوده است.

وی ابراز عقیده کرد: هم اکنون کمتر منتقدی نسبت به عملکرد کابینه یازدهم در برنامه های صدا و سیما حضور دارد تا نسبت به سیاستهای دولت از مسایل هسته ای تا موضوعات اقتصادی به صحبت بپردازد.

این نماینده تهران تاکید کرد: با این وضعیت، اگر قرار است کسی از صداوسیما طلبکار باشد این منتقدین عملکرد دولت هستند نه دولت.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: بهتر است رسانه ملی آمار دقیقی از حضور مسئولان دولتی در یکسال ونیم گذشته تهیه و به مردم ارائه کند تا مشخص شود در این مدت، مسئولین چند ده هزار نفر ساعت، در شبکه های مختلف صدا وسیما حاضر شده و به اعلام برنامه و گزارش عملکرد دولت یازدهم پرداخته اند.

وی افزود: اگر دولت معتقد است میزان برنامه های اختصاص یافته در تلویزیون به انعکاس عملکردش کمتر از حد انتظار است، ریشه این مشکل را نه در رسانه ملی بلکه باید در خود دولت جست وجو کند.

بذرپاش گفت: دولت باید به گونه ای فعالیت کند و برای اطلاع رسانی به افکار عمومی از طریق تولید خبر و گزارش همت به خرج دهد که رسانه ملی را به دنبال خود بکشاند.

نماینده تهران با اشاره به اینکه تلویزیون در یکسال ونیم گذشته هیچ کم و کاستی برای دولت نگذاشته و در اختیار دولت بوده است، افزود: به نظر می رسد برخی مسئولان با اینگونه گلایه ها و انتقادات، می خواهند بصورت یک طرفه از شرایط استفاده کنند تا با طلبکار نشان دادن خود، کاری کنند که در حوزه رسانه نقدی به دولت وارد نشود.

روزگذشته رئیس جمهور در بیست و نهمین دوره تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، به انتقاد از رسانه ها بویژه صداوسیما پرداخت و آن را متهم کرد که «حرکات بسیار خوب» و «کارهای بزرگ دولت» را منعکس نمی کند.

حجت الاسلام روحانی گفت:«... رسانه ها خیلی به دولت کمک نمی کنند. صدا و سیما در انتقادات - که ما انتقادات را قبول داریم - صد در صد از انتقاد از دولت استفاده می کند و ...، اما در بیان خدمات دولت نمی دانم چه طوری است که زبان آن حرکت نمی کند که بیاید و بگوید که دولت چه کرده، خدمات دولت چه بوده...»

وی با کنایه افزود:« یک مشکلی در این روند لابد وجود دارد، یا در دوربین های صدا و سیما یک مشکلی است و یا در فرستنده هایشان یک مشکلی است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
حسین حكمت
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
۰
۰
با سلام مطمئنا اگر انتقادی باشد نسبت به برخی برنامه ها كه حاوی برخی موارد ناجور با بازتاب نامناسبی باشد بوده است اگر دقیق بررسی بفرمایید متوجه خواهید بود
سعید امیدوار
Germany
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
۰
۰
بسمه تعالی درتعجبم اقای رئیس جمهور هیچ عقل سلیمی نمیتواند بپذیرد كه شما بعنوان یك سیاستمدار و حقوق دان سهوا این صحبت ها را مطرح كرده باشید. چند روز قبل موضوع تفنگ داشتن در سخنرانی شما تنور شبكه های معاند گرم كرد كه نمیتوانید منكر شوید مجددا كنایه ای دیگر زدید كه طبیعتا عمدی بود و لازم اگر برد موشك نباشد ماهواره های بومی در مدارقرار نمیگیرند و كشاورزی مورد اهم شما با یك سانحه طبیعی كه باید ماهواره ها وقوعش را پیش تر اعلام كنند، وجود ندارند و نبافته شما پنبه خواهد شد این حقیر با این گفتار شما به صحت تمام و كمال اظهارات برادر روحانی نماینده محترم مجلس كه دلخونی از مشاور شما آقای سریع القلم داشت پی میبرم كه این سخن شما صرفا جهت خشنودی اوبامای مؤدب عنوان شد و نمیدانم این آقای مؤدب آیا باید جسورانه تر از جلسه عمان با وزیر خارجه جنابعالی صحبت كند كه شما باور كنید غیر قابل اعتمادند آیاشما ازكره ماه آب واردكرده اید كه صداو سیما عنوان نكرده است یا تغییر ابرسانی كشاورزی از غرق ابی به قطره ای كه از دولت قبل مورد توجه و استارت خورد شما ادامه دهنده ای چرا نمی فرمایید چه كرده اید كه در تاریخ بیسابقه است تنها كار بیسابقه شما درست در شروع مذاكرات خارج عرف معمول دیپلماتیك اعلام خالی بودن خزانه دولت است شما را چه میشود كه بخاطر احساس ناتوانی در حل مسایل و مشكلات اقتصادی كشور بدنبال خوشحالی وخوش امدن مزاج دشمن حرف میزنید مطمئن باشید این چند سال دیگر هم مردم به احترام رهبری تحمل میكنند ولاغیر

نیازمندی ها