جشن تکمیل خانه‌های بهداشت تا پایان مهر

وزیر بهداشت با بیان این که از 2000 خانه بهداشت وعده داده شده، تا به حال بیش از هزار مورد به بهره‌برداری رسیده است، گفت: تا پایان مهر1500 خانه بهداشت دیگر راه‌اندازی می‌شود تا مجموع خانه‌های بهداشت ساخته شده حتی بیش از وعده‌ای که داده بودیم برسد و بتواند به خدمت‌رسانی بیشتر به روستاییان بپردازد.
کد خبر: ۸۲۵۷۶۰

به گزارش ایسنا، حسن هاشمی افزود: تکالیف و وظایف وزارت بهداشت در خصوص روستاها مشخص است و نیازی به تغییر ساختار وجود ندارد؛ به گونه‌ای که محل احداث خانه‌ها و مراکز بهداشت در روستاها و پایگاه‌های بهداشتی و مراکز جامع خدمات سلامت کاملا مشخص و معلوم است.

وی یادآور شد: ممکن است در کنار وظایف اساسنامه، برای بیمه روستایی و اورژانس نیز اقداماتی انجام شود و از همه مهم تر کمبود شدیدی است که در زمینه نیروی انسانی بویژه پزشک، پرستار، ماما و بهورز وجود دارد.

وزیر بهداشت، بازسازی و نوسازی مراکز بهداشت را یکی از اولویت‌های اصلی این ستاد عنوان کرد و از در نظر گرفتن اعتبارات لازم دراین خصوص خبر داد.

تقویت کارایی بیمه روستاییان

وزیر بهداشت با اشاره به این که کارایی بیمه روستایی باید تقویت شود، عنوان کرد: بیمه روستایی در چند سال گذشته کارایی بهتری داشت؛ اما هم اکنون بیمه سلامت ایرانیان بهتر و مناسب تر از بیمه روستایی است و ضرورت دارد تصمیمات لازم در خصوص عملکرد بهتر این بیمه‌ها برای ارائه خدمات به روستاییان اتخاذ شود.

وی ادامه داد: لازم است دوگانگی بیمه روستایی و بیمه سلامت ایرانیان هر چه زودتر برطرف شود و در روستاها منابع واحدی برای روستاها وجود داشته باشد.

وزیر بهداشت اظهار کرد: به طور میانگین برای ساخت هر خانه بهداشت 90 تا صد میلیون تومان، مرکز بهداشت 700 میلیون تا یک میلیارد تومان، پایگاه‌های بهداشت 500 میلیون تومان و مراکز جامع خدمات سلامت به دومیلیارد تومان اعتبار نیاز است و باید اولویت‌های هر استان به صورت دقیق مشخص شود.

تکمیل شبکه بهداشتی کشور

هاشمی همچنین از اختصاص رقم یک درصد مالیات بر ارزش افزوده و منابع پزشک خانواده به منظور تکمیل شبکه بهداشتی در کشور خبر داد و گفت: با 3000 میلیارد تومان می‌توانیم شبکه کل کشور را اداره کنیم ؛ چرا که بعید است در آینده منبع اعتباری دیگری برای تحقق آن اختصاص دهند.

وی با بیان این‌که تکمیل شبکه بهداشتی کشور را نمی‌توان یک‌شبه راه‌اندازی کرد، تصریح کرد: بخشی از این مقدار اعتبار را که صرف حقوق و دستمزد می‌شود، باید برای تأمین زیر ساخت‌های آینده بخش سلامت که بسیار حائز اهمیت است، هزینه کرد.

وزیر بهداشت با بیان این‌که هم اکنون تکمیل شبکه بهداشت در شهرهای کمتر از 20 هزار نفر و بین 20 تا 50 هزار نفر را در دستور کار داریم، اظهار کرد: سال آینده شهرهای دیگری نیز با جمعیت بیش از 100 و 150 هزار نفر به آن اضافه می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها