رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خبر داد:

انهدام شبکه زنجیره‌ای جعل مدارک تحصیلی

سه عضو باند حرفه‌ای که با جعل مدارک هویتی تحصیلی، گذرنامه و کارت پایان خدمت، کلاهبرداری می‌کردند، دستگیر شده و دیگر اعضای باند تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.
کد خبر: ۸۲۴۷۶۰
جاعلان حرفه‌ای کارت پایان خدمت در دام پلیس

به گزارش جام‌جم، اوایل مرداد امسال ماموران اداره گذرنامه پلیس تهران هنگام بررسی مدارک تعدادی از متقاضیان، متوجه جعلی بودن برخی مدارک ارائه شده در مرکز پلیس +10 شدند و موضوع را به ماموران حفاظت اطلاعات پلیس تهران گزارش دادند. به این ترتیب تحقیقات برای شناسایی و دستگیری اعضای این باند جعل آغاز شد.

ماموران با شناسایی و تحقیق از کسانی که برای دریافت گذرنامه، مدارک جعلی ارائه کرده بودند، متوجه شدند اغلب آنها به دلیل مشکلاتی به خدمت سربازی نرفته و با اعتماد به افرادی که قول داده‌اند کارت پایان خدمت واقعی را در کمتر از یک یا دو ماه به آنها تحویل می‌دهند، برای دریافت کارت پایان خدمت سربازی بیش از 18 میلیون تومان به جاعلان پرداخت کرده‌اند.

در این مرحله از تحقیقات مشخص شد، حتی برخی از آنها تعدادی از دوستان خود را نیز به گمان این که این کارت‌های پایان خدمت واقعی بوده، به اعضای این باند معرفی کرده‌اند و از جعلی بودن آن خبر نداشته‌اند تا این که با حضور در اداره پلیس متوجه جعلی بودن کارت‌های پایان خدمت سربازی و کلاهبرداری جاعلان شده‌اند. با کشف این سرنخ‌ها، ماموران ردپای دو نفر از اعضای این باند کلاهبرداری را به دست آورده و آنها را روز پنجشنبه دستگیر کردند.

یکی از متهمان در اظهاراتش گفت: من و همدستم همراه یک گروه حرفه‌ای در زمینه جعل و کلاهبرداری فعالیت داشتیم. پس از شناسایی متقاضیان از آنها پول گرفته و مدارک مورد نیازشان مانند مدرک تحصیلی، شناسنامه و کارت پایان خدمت را جعل می‌کردیم. با اعتراف این دو متهم، مخفیگاه یکی دیگر از همدستان آنها نیز شناسایی و او دو روز پیش بازداشت شد. این مرد شیاد هم در مواجهه حضوری با دو همدستش گفته‌های آنها را تائید کرد.

با تشکیل پرونده قضایی در شعبه چهاردهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران، به دستور بازپرس علی شاهنگیان تحقیقات پلیس برای مشخص شدن جرایم متهمان و دستگیری دیگر اعضای فراری این باند ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها