همه در انتظار بازگشت آقای سرمربی

در شرایطی که سکوت فدراسیون فوتبال نسبت به طولانی شدن غیبت کارلوس کی‌روش همچنان ادامه دارد، اعلام جدیدترین برنامه اردویی تیم ملی از طرق سایت فدراسیون فوتبال، امیدواری‌ها را برای بازگشت مرد پرتغالی افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۸۲۴۷۰۶

اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان برای دو دیدار مقابل گوام و هند در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و جام ملت‌های 2019 امارات از پنجم شهریور ماه در تهران آغاز خواهد شد و کارلوس کی‌روش که اکنون در مرخصی به سر می‌برد، طبق برنامه قرار است یک روز پیش از آغاز تمرینات به تهران بیاید؛ البته کی‌روش در غیاب خود، دستیارانش را هفته گذشته به تهران فرستاد تا بازی‌های لیگ را زیر نظر بگیرند. دن‌گاسپار و اوسیانو به همراه خانبان و آقاجانیان، بجز دیدار استقلال ـ نفت تهران که به دلیل دیدار آسیایی نفت به تاریخ 20 شهریور موکول شده، دیگر بازی‌های لیگ را تا هفته پنجم (4 شهریور) زیر نظر خواهند گرفت تا با توجه به اطلاعاتی که در اختیار سرمربی تیم ملی قرار می‌دهند، فهرست جدید تیم ملی، یک روز قبل از شروع دور جدید اردوها از سوی کارلوس کی‌روش اعلام شود؛ البته با توجه به برگزاری دیدارهای لیگ‌های اروپایی بازیکنان لژیونر با کمی تاخیر و طبق این برنامه در این اردو حضور پیدا خواهند کرد:

سردار آزمون و سعید عزت‌اللهی از تیم روستوف روسیه (7 شهریور)، رضا قوچان‌نژاد از تیم چارلتون انگلیس (8 شهریور)، علیرضا جهانبخش از تیم AZ آلکمار هلند و علیرضا حقیقی از تیم روبین‌کازان روسیه (9 شهریور) با توجه به اعلام نشدن برنامه دیدارهای لیگ ستارگان قطر، زمان دقیق حضور اشکان دژاگه، پژمان منتظری، آندرانیک تیموریان و مسعود شجاعی در اردوی تیم ملی مشخص نیست، ضمن این‌که کریم انصاری‌فرد هم فعلا بدون تیم است.

ذوالفقارنسب: مدیریتی بر کار کی‌روش وجود ندارد

اگر طبق آنچه گفته می‌شود، کارلوس کی‌روش، چهارم شهریور، یک روز قبل از آغاز دور جدید اردوی تیم ملی به ایران بازگردد، طول مدت مرخصی اخیر او که قرار بود 21 روزه باشد به 70 روز می‌رسد. این دوری طولانی؛ آن هم در شرایطی که فصل جدید رقابت‌های فوتبال در ایران از دو هفته پیش آغاز شده است قطعا در مسیر آماده سازی تیم ملی برای حضور در جام جهانی 2018 اتفاق خوشایندی نخواهد بود.

بیژن ذوالفقارنسب، مربی باسابقه فوتبال کشور در گفت‌وگو با جام‌جم درباره تبعات مرخصی‌های مربی پرتغالی تیم ملی گفت: تمامی این مسائل به مفاد قرارداد کی‌روش برمی‌گردد. کسی اطلاع درستی از جزئیات این قرارداد ندارد، تنها چیزی که من از قول یکی از نمایندگان مجلس در مورد این قرارداد شنیدم این بود که در همه صفحاتش این جمله گنجانده شده که این قرارداد باید محرمانه بماند. من نمی‌دانم این همه تاکید و پافشاری برای محرمانه ماندن یک قرارداد ورزشی چیست؟!

ذوالفقارنسب افزود: طبیعی است که وقتی کی روش در ایران نباشد نمی‌تواند بازیکنان جدید را از نزدیک ببیند. بسیاری از بازیکنان پست بازی خود را تغییر داده‌اند که شاید یکی از بارزترین آنها سجاد شهباززاده باشد. این بازیکن همیشه در پست هافبک تهاجمی بازی می‌کرد، اما در فصل جدید و در همان بازی اول استقلال در لیگ به عنوان مهاجم نوک بازی کرد و اتفاقا خوش درخشید. اینها را چه کسی باید ببیند؛ آیا وظیفه من یا شماست که این بازیکنان را از نزدیک زیر نظر بگیریم؟

وی با بیان این‌که مفاد قرارداد کی‌روش بی‌معناست، ادامه داد: انتقاد اصلی من این است که متاسفانه مدیریتی بر کار کی‌روش وجود ندارد و این مربی به اصطلاح خودمان خودش می‌برد و می‌دوزد که البته این به بی‌کفایتی و نبود مدیریت کارآمد در فدراسیون فوتبال برمی‌گردد.

من فکر نمی‌کنم غیبت‌های طولانی کی‌روش توجیهی داشته باشد. اتفاقا اینجا که مشکلات مدیریتی هست باید حضور کی‌روش هم پررنگ‌تر باشد. تیم ملی ما در جام جهانی برزیل، جزو سه تیم مسن جام بود و طبیعتا پایین آوردن میانگین سنی این تیم و جوانگرایی، کار بیشتری را می‌طلبد. در چنین شرایطی حضور کی‌روش در ایران از همیشه واجب‌تر است، اما ظاهرا کسی این روزها قرار نیست پاسخگوی غیبت‌های این مربی باشد.

انتقادها ادامه دارد

با وجود اعلام جزئیات اردوی تیم ملی از سوی کی‌روش انتقادها از طولانی شدن مرخصی این مربی همچنان ادامه دارد. در همین راستا روز گذشته دو نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با روزنامه 90 بشدت به کارلوس کی‌روش حمله کردند. حمیدرضا رسایی، نماینده مردم تهران با انتقاد از سفرهای کی‌روش گفت: آقایانی که کی‌روش را در پاچه ما کردند، حالا پاسخگو باشند!

اسماعیل کوثری، دیگر نماینده مجلس هم با حمله به این مربی گفت: چرا باید به یک مربی تا این حد رو بدهند؟ اقدام نکنند، وزیر ورزش را به مجلس احضار می‌کنیم.

در همین راستا دیروز نصرالله سجادی معاون وزیر ورزش گفت:‌ فدراسیون فوتبال باید درباره غیبت‌های کارلوس کی‌روش پاسخگو باشد. معتقدم فدراسیون باید شفاف‌تر در مورد سرمربی تیم ملی صحبت کند تا مردم از نگرانی دربیایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها