با حسن شمشادی، خبرنگار جنگ سوریه

جا ماندم از رفقایی که رفتند

معاون خبر رسانه ملی گفت:

آگاهی بخشی، رسالت اصلی رسانه‌ها

مراسم گرامیداشت روز خبرنگار، دیروز با حضور معاون خبر صدا وسیما، خبرنگاران و گزارشگران معاونت خبر در مرکز همایش‌های صدا وسیما برگزار شد.
کد خبر: ۸۲۴۳۰۲

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این مراسم، دکتر پیمان جبلی معاون خبر رسانه ملی در سخنانی ضمن اشاره به اهمیت رسانه‌ها در انتشار اخبار و آگاهی بخشی به جامعه گفت: یکی از نقش‌های مهم رسانه‌ها، نقش اطلاع‌رسانی است که این نقش از مؤلفه‌های تاثیرگذار در اعتبار رسانه و اعتماد به آن است.

وی در ادامه با ذکر بیان تئوری همگرایی رسانه‌ها، یادآور شد: در گذشته وقتی که صنعت سینما پدید آمد، همه تصور می‌کردند که دوران مطبوعات به سرآمده است و سینما جای مطبوعات را خواهد گرفت در حالی که پس از گذشت سال‌ها چنین نشد و هم‌ سینما به حیات خود ادامه داد و هم روزنامه‌ها مسیر خود را طی کردند.

وی افزود: با پیدایش تلویزیون نیز چنین برداشتی شکل گرفته بود، اما چنین نشد و رسانه‌ها در کنار یکدیگر به حیات خود ادامه دادند. در دوران جدید نیز رسانه‌ها به نوعی با یکدیگر همگرا خواهند بود و می‌توانند از قابلیت‌های یکدیگر بهره ببرند. معاون خبر رسانه ملی در ادامه با اشاره به موضوع اخلاق رسانه‌ای و رعایت آن در حوزه خبر تاکید کرد: در بسیاری از باورهای دینی ما نکاتی مانند صداقت، دوری از تهمت، بیان واقعیت و... وجود دارد که توجه به آن مصداق رعایت اصول اخلاقی در حرفه خبرنگاری است. وی گفت: در حوزه خبر باید این اصول مورد توجه دست‌اندرکاران خبر در رسانه‌ها باشد.وی با اشاره به عملکرد صدا و سیما در پوشش خبری مذاکرات هسته‌ای اضافه کرد: رسانه ملی در پوشش رویدادهای مرتبط با مذاکرات به شکل حرفه‌ای عمل کرد، اما برخی‌ها علاقه داشتند که صدا وسیما به‌طور کاملا یکطرفه به مذاکرات بپردازد.

در واقع هم موافقان و هم مخالفان انتظار داشتند که رسانه کاملا دیدگاه و نگرش آنها را انعکاس دهد، در حالی که با برنامه‌ریزی دقیق تلاش شد تا هم دیدگاه موافقان و هم مخالفان توامان در فضایی آرام و به دور از تنش منعکس شود تا مردم اطلاعات بیشتری را به‌دست آورند و این یعنی عملکردی حرفه‌ای که همواره مورد توجه ماست.

در ادامه این مراسم از 24 نفر از خبرنگاران بخش‌های مختلف رسانه ملی تقدیر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها