رییس قوه قضاییه در جلسه پرسش و پاسخ نشست سالیانه دبیران کانونهای دانشجویی دانشگاههای سراسر کشور، گفت: اگر کسی و یادستگاهی ، اعم از مجلس و دولت میگویند که لیستی از مفسدان اقتصادی در دست دارند ، چرا این لیست را اعلام نمیکنند.
کد خبر: ۸۲۱۹۷

آیتالله "محمود هاشمی شاهرودی"، که روز چهارشنبه همزمان با آذر و روز دانشجو در اردوگاه شهید باهنر تهران سخن میگفت، این مطلب را در پاسخ به سوال دانشجویی درباره لزوم علنی شدن اسامی مفسدان اقتصادی عنوان کرد.
رییس قوه قضاییه، بااشاره به ممنوعیت قانونی اعلام اسامی متهمان اقتصادی قبل از قطعی شدن حکم، از سوی قوه قضاییه افزود: این قانون را خود دولت و مجلس وضع کردهاند، باید از خود این دو قوه، در مورد لیستی که می گویند در اختیار دارند، سوال کنید.
وی، تاکید کرد: برخی مطبوعات، از پرونده مفاسد اقتصادی نوشتند که باید گفت تنها رسیدگی به پرونده قطعی شده و از این پرونده نیز بسیاری در حد مفاسد اقتصادی نبوده است.
هاشمی شاهرودی، افزود: من از مراجع قضایی ذیربط خواستهام تا در مورد این پرونده در صورت خواست رسانهها، اطلاع رسانی داشته باشند.
وی در پاسخ به سوال دانشجویی درباره مصلحت اندیشی در کشور و مقایسه آن با حکومت علوی، گفت: اینکه انسانی از یک حکم شرعی به خاطر منفعت دست بکشد این صحیح نیست، بلکه در برخی مواقع که اجرای یک حکم شرعی با مصلحت شرعی دیگری تزاحم پیدا میکند، "ترک مهم" به خاطر "حفظ اهم"، صورت میگیرد.
هاشمی شاهرودی، در پاسخ به سوال دانشجوی دیگری درباره برپایی دادگاههای ویژه جرائم پزشکی در شهرستانها گفت که برپایی دادگاه برای همه اصناف، مشکل ایجاد میکند و در عین حال خواست که وی مشکل خود را به طور مکتوب ارائه کند.
دانشجویی از رییس قوه قضاییه، خواست شرایط دیدار دانشجویان را با رهبر معظم انقلاب فراهم کند که وی پاسخ مثبت داد.
هاشمی شاهرودی همچنین، در پاسخ به سوال یک دانشجو و فرزند جانباز در باره طرح شکایت جانبازان شیمیایی در دادگاه صدام ، گفت: کیفرخواست مفصل و مبسوطی از سوی نهادها و ارگانها تهیه شده و به وزارت امور خارجه برای طرح در دادگاه صدام ارسال شده است و انشاءالله این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
وی در پاسخ به پرسش دانشجوی دیگری درباره عفو دانشجویان زندانی، گفت: لیستی از اسامی دانشجویان زندانی تهیه شده بود که با بررسی مشخص شد شماری از دانشجویان شهرستانی از قلم افتادهاند که با تکمیل لیست به کمیسیون عفو و بخشودگی ارسال خواهد شد، تا تقدیم رهبر معظم انقلاب شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها