مواد لازم: بلدر چین: 5 تا 6 عدد ، پودر گردو: یک لیوان ، گشنیز خرد شده: نصف لیوان ، رب انار: 2 قاشق غذا‌خوری ، زرشک: 2 قاشق غذا‌خوری ، زعفران آب کرده: 2 قاشق غذا‌خوری ، نمک و فلفل: به اندازه لازم ، سویا سس: 2 قاشق غذا‌خوری ، روغن زیتون: 2 قاشق غذا‌خوری، نمک و آبلیمو: به میزان لازم‌
کد خبر: ۸۲۰۷۸۷

بلدرچین با سس انار و زرد آلو

مواد لازم برای تهیه سس: رب انار: نصف لیوان ، زردآلو: 10 عدد ، شکر: 50 گرم ، آب لیمو: 2 قاشق غذا‌خوری ، آب: یک لیوان ، نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه: ابتدا آب و شکر را با زرد‌آلوها مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید و بجوشانید تا زرد‌آلو‌ها کاملا نرم و له شوند. بعد رب‌انار، آب‌لیمو، نمک و فلفل را هم افزوده و بگذارید غلیظ شده و سس را کنار بگذارید.

بلدرچین‌ها را هم تمیز کرده و داخل شکم آنها را کاملا خالی کنید و بشویید و با سس سویا و آب‌لیمو و زعفران، همه قسمت‌های بلدرچین‌ها را آغشته کرده و بعد با رب‌انار، گردو، گشنیز خرد شده و نمک و فلفل داخل شکم بلدر‌چین‌ها را پر کنید و در ظرف مناسبی چیده و سسی که قبلا آماده کرده بودید را همراه روغن زیتون روی بلدرچین‌ها بریزید و چند برش پیاز، اطراف آنها چیده و روی حرارت مستقیم یا درون فر بگذارید تا پخته شوند. اگر از فر استفاده می‌کنید، روی ظرف بلدرچین را با یک ورق آلومینیوم بپوشانید و چند سوراخ روی آن بزنید و با دمای 180 درجه به مدت یک ساعت بپزید.

این غذا را می‌توان با پلو، یا به‌تنهایی با نان سرو کرد. دقت کنید بلدرچین‌ها با حرارت کم و آب خودشان پخته شده و اگر آنها را بخار پز کنید لذیذ‌تر می‌شوند. بهتر است برای هر نفر یک بلدرچین در نظر بگیرید.

 

(چاردیواری-ضمیمه دوشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها