«آهسته­ تر غذا بخور»، جمله ای آشنا که همه ما بارها سر میز غذا از مادرمان شنیده ایم و بی توجهی از کنارش گذشتیم.اما حالا به نظر می رسد بهتر است تجدید نظری در روش غذا خوردنمان داشته باشیم و نصیحت نه چندان دلچسب مادر را آویزه گوش کنیم.
کد خبر: ۸۲۰۴۴۴
آرام غذا بخورید تا دیرتر گرسنه بشوید!

افرادی که آرام تر غذا می خورند علاوه بر اینکه دیرتر گرسنه می شوند تصور می کنند حجم غذایشان بیش از آنهایی است که به سرعت یک بشقاب غذا را تمام می کنند. تحقیقات پیشین دانمشندان نشان داده بود: آن دسته افرادی که عادت به آرام غذا خوردن کمتر به اضافه وزن دچار می شوند و شاخص توده بدنی پایین ترین از گروه مقابل خود دارند. با این حال دلیل اصلی این پدیده چندان روشن نبود، اما در حال حاضر متخصصان عقیده دارند سیری بیشتری که پس از صرف آرام یک وعده غذایی نصیب فرد می شود عامل حفظ تناسب اندام اوست.

از طرف دیگر، آرام غذا خوردن موجب می شود فرد تمایل کمتری برای مصرف میان وعده های اغلب چرب و شیرین داشته باشد. زیرا آنها پس از هر بار خوردن یک وعده اصلی مدت زمان بیشتری احساس سیری خواهند داشت. آرام غذا خوردن در کنار همه فوایدی که برای سلامتی ما دارد، زمان خوبی است برای در کنار خانواده و عزیزان بودن. در واقع، هر کدام از وعده های غذایی اگر در آرامش کامل صرف شوند موقعیتی بی نظیر هستند برای نزدیک تر شدن آنهایی که دوستشان داریم. بنابراین، تلاش کنید پس از این به نصیحت همیشگی مادرتان جامه عمل بپوشانید، تا هم جسمی سالم داشته باشید و هم لذت با هم بودن را بچشید.(سلامانه)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها