40 درصد تصادفات جاده‌ای دلیلی بجز نقص فنی خودروها ندارد، اما شهروندان تمایلی به انجام این مهم ندارند؛ برای نمونه سال گذشته از حدود سه میلیون خودرویی که برآورد می‌شود در تهران به معاینه فنی نیاز دارد، فقط گذر 407 هزار خودرو به مراکز معاینه فنی افتاد. به نظر می‌رسد این روال امسال نیز ادامه پیدا کند، زیرا در چهار ماهه نخست سال 94 نیز فقط 141 هزار دستگاه خودرو به این مراکز مراجعه کرده‌اند.
کد خبر: ۸۲۰۳۴۰

به گزارش جام‌جم، ولی‌ آذروش، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در این‌باره می‌گوید: ادامه این روند قطعا موجب افزایش آلودگی هوا در شش ماهه دوم سال خواهد شد .

وی می‌افزاید: با فرهنگسازی‌های مناسب و تدریجی که در این چند سال انجام شده، وضع مراجعات تا سال 89 به میزان قابل قبولی بوده است که متاسفانه پس از تصویب قانون افزایش معافیت خودروهای نو از دو به پنج سال از سوی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی این خدمات ارزنده و موثر در کاهش آلودگی هوا مغفول واقع شد و در پی یک تصمیم غیرکارشناسانه وضعیت مراجعات بشدت کاهش یافت.

بدون تردید کاهش مراجعات از دو حیث کمی و کیفی به این خدمات آسیب خواهد زد. از یک سو، نبود رغبت بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در این صنعت خدماتی و کاهش تدریجی مراکز و از سوی دیگر افزایش تخلفات و تساهل در رویه انجام معاینه فنی به علت عدم پوشش هزینه‌های جاری مراکز .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها