مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان، وقوع حریق در مراتع و جنگل‌های استان را نسبت به مدت مشابه سال 93 حدود هشت برابر عنوان کرد و گفت: این میزان افزایش می‌تواند زنگ خطری برای نابودی مراتع استانی باشد که به‌عنوان یک استان کویری و خشک شناخته می‌شود.
کد خبر: ۸۱۹۹۱۰

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان در این باره به ایرنا گفت: نزدیک به 60 درصد از علت اصلی آتش سوزی‌ها عوامل انسانی است که افراد گردشگر با رعایت نکردن برخی نکات، زمینه آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها را فراهم می‌کنند.

مهدی رجبی‌زاده در تشریح چرایی افزایش آتش‌سوزی‌ها در مراتع استان کرمان افزود: در شروع سال 94 بارندگی‌های خوبی در استان کرمان داشتیم که به همین علت پوشش گیاهی گیاهان یکساله از رشد قابل توجهی برخوردار شد و در پایان اردیبهشت، گرمای بسیار شدید استان را فرا گرفت که هنوز ادامه دارد و این گرما باعث شد آن پوشش گیاهی که از رشد خوبی برخوردار بود، خشک شود.

وی با اشاره به این که عمده مناطق دارای پوشش گیاهی صعب العبور هستند، اظهار کرد: این مسأله ما را به این سمت هدایت می‌کند که برای جلوگیری و کنترل آتش‌سوزی‌ها از مردم بومی هر منطقه کمک بگیریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: باید مردمی که در مناطق قابل حریق زندگی می‌کنند گروه‌بندی شوند و هر گروه را به یکسری امکانات اولیه مجهز کنیم زیرا به محض آتش سوزی اولین کسانی که می‌توانند حریق را کنترل کنند همین مردم هستند تا نیروهای امدادی
به آن منطقه برسند.

رجبی‌زاده بیان کرد: حدود یک میلیارد و 500 میلیون ریال وسایل اولیه مبارزه با حریق خریداری شده و در اختیار این گروه‌ها قرار گرفته است.

وی گفت: ساماندهی گروه‌های مردمی مبارزه و کنترل حریق در استان کرمان توسط سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور به عنوان طرح نمونه شناخته و به تمامی استان‌های کشور برای اجرا ابلاغ شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها