حمام خون تازه عربستان در یمن

مناطق مسکونی نزدیک به نیروگاه برق و انرژی المخاء واقع در استان تعز اواخر جمعه شاهد تازه‌ترین جنایت سعودی‌ها بود. خبرگزاری‌های مختلف از جمله خبرگزاری رسمی یمن (سبا) اعلام کردند جنگنده‌های متجاوز سعودی با انجام چند حمله در این منطقه باعث کشته شدن حداقل 55 نفر و مجروح شدن حدود صد نفر دیگر شد.
کد خبر: ۸۱۹۹۰۵

بنابر آمار اولیه، تعداد کشته‌شدگان 35 نفر اعلام شد، اما با گذشت زمان بر تعداد آنها افزوده شد. به همین دلیل منابع خبری گفتند احتمال افزایش تعداد کشته‌شدگان نیز وجود دارد. منطقه‌ای که مورد حمله قرار گرفته محل سکونت مهندسان و کارگران نیروگاه برق المخاء و تعدادی از خانواده‌های آواره بوده است. در همین حال یک منبع نظامی در وزارت دفاع یمن گفت نیروهای ارتش این کشور و کمیته‌های مردمی مقاومت انصارالله در اقدامی تلافی‌جویانه، محل تجمع ادوات نظامی و سربازان سعودی را در جیزان و الخوبه با موشک‌های نجم الثاقب هدف قرار دادند.

این اتفاقات در حالی است که همچنان اخبار متناقضی از شهر عدن مخابره می‌شود. در همین راستا، منابع دریانوردی در بندر عدن ادعا کردند نخستین گروه از بالگردهای «آپاچی» عربستان شامل 25 فروند، وارد این شهر شده‌اند تا در عملیاتی که بزودی آغاز می‌شود، مشارکت کنند. روزنامه سعودی «عکاظ» که این خبر را منتشر کرد، نوشت این بالگردها علاوه بر انجام عملیات در اطراف شهر «عدن» مانند منطقه «العلم» در مناطق دیگری در «الخضراء»، «لحج»، «الوهط»، «بیرأحمد»، «العند» و جبهه «أبین» نیز مشارکت خواهند کرد. در همین حال رویترز نیز گزارش داد با توجه به اهمیت شهر عدن در یمن، عربستان سعودی نیروهای خود را وارد خاک این کشور کرده تا فرودگاه شهر عدن را بازگشایی کنند. این در حالی است که مقامات و رهبران جنبش انصارالله طی چند روز گذشته بارها تاکید کرده‌اند کنترل فرودگاه شهر عدن در دست نیروهای انقلابی است.

در خبر دیگری روزنامه لبنانی الاخبار از طرح عربستان و امارات برای تقسیم جنوب یمن خبر داد تا به این ترتیب این دو کشور بتوانند بلندپروازی‌های خود درخصوص حضرموت و عدن را محقق کنند. منابع آگاه در این خصوص به الاخبار گفتند طرح امارات، تصریح می‌کند این کشور گروه موسوم به «مقاومت مردمی» را در جنوب تحت حمایت تسلیحاتی و انسانی خود قرار می‌دهد تا اوضاع به قبل از ماه مارس گذشته برگردد. براساس این طرح، مناطق جنوبی به «شخصیت‌های میانه‌رو مانند خالد بحاح، نایف البکری و سایرین» واگذار می‌شود، اما عبدربه منصورهادی، علی محسن الاحمر، عبدالمجید الزندانی و عبدالکریم الاریانی، برای مدت نامشخصی در قطر، کویت یا عربستان باقی خواهند ماند و بعد از آن به شرطی که هیچ فعالیت سیاسی یا نظامی نداشته باشند، اجازه بازگشت به آنها داده می‌شود. منابع می‌گویند، امارات به این مساله چشم دوخته که انصارالله مجبور به عقب‌نشینی به سمت شمال شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها