وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: درصدد هستیم تا پایان سال ۹۵ هیچ نیازمند مسکنی در کشور وجود نداشته باشد.
کد خبر: ۸۱۹۵۷۶

این در حالی است که با تمام محدودیت‌های مالی و لجستیکی و در شرایطی که دولت یازدهم هنوز از طرح موسوم به مسکن اجتماعی به عنوان جایگزین مسکن مهر رونمایی نکرده است، معلوم نیست تحقق این وعده بزرگ چگونه امکان‌پذیر خواهد بود.

به گزارش مهر، علی ربیعی با بیان این‌که توسعه تنها به داشتن دودکش‌های بلند و ساختمان‌های سربه‌فلک کشیده نیست، گفت: جامعه با ثروت مطلق خوشبخت نخواهد شد، بلکه این همدلی و همزبانی است که می‌تواند ما را به سمت نیک‌فرجامی به پیش ببرد. وی با بیان این‌که دولت به تنهایی قادر به انجام تمامی امور محوله نیست، ادامه داد: شاد بودن یک جامعه فارغ از نگرانی‌های معمول آن، چیزی است که باید دنبال شود. ما نیاز به افزایش در کنار هم بودن داریم، چرا که دولت به تنهایی قادر نیست تمامی برنامه‌های خود را به انجام رساند و این امر در گرو حضور مستمر گروه‌های اجتماعی در کنار یکدیگر است. وی با تأکید بر این‌که روح خیرخواهی باید در جامعه گسترش پیدا کند، گفت: شعار هر ایرانی، یک خیر باشد؛ باید سرلوحه برنامه‌ها و اقدامات قرار گیرد.

ربیعی گفت: صد هزار واحد مسکونی با مشارکت خیرین در اختیار نیازمندان جامعه قرار خواهد گرفت که از این رقم ۵۰ هزار واحد آن تحویل داده شده و بقیه در دست تکمیل است. ربیعی افزود: درصدد هستیم تا پایان سال ۹۵ هیچ نیازمند بدون مسکنی در کشور وجود نداشته باشد. بر این اساس، 3000 واحد مسکونی در روستاها و 8000 واحد در شهرها به نیازمندان شناسایی شده واگذار خواهد شد.

 

واگذاری آسان واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی

از سوی دیگر، گزارش‌ها از دستور وزیر راه و شهرسازی برای حذف شرط تأهل، سکونت پنج‌ساله و فرم جیم برای تعیین تکلیف حدود ۴۴ هزار مسکن مهر بدون متقاضی خبر می‌دهد.

به گزارش فارس، در حالی که همچنان متقاضیان مسکن مهر برای تحویل واحدهای مسکونی خود لحظه‌شماری می‌کنند گزارش‌ها حاکی از این است که در برخی از استان‌ها این واحدها بنا به دلایلی متقاضی ندارند و تعداد آنها نیز حدود 44 هزار واحد مسکونی است. تعداد آنها سال گذشته بالغ بر 80 هزار واحد مسکونی بوده که امسال این عدد به نصف کاهش یافته است.

بنا بر این گزارش، تعیین تکلیف نشدن واحدهای مسکن مهر و نبود متقاضی برای این واحدها باعث شده تا بتازگی عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی دستوری را مبنی بر تعیین تکلیف این واحدها صادر کند.

دستور آخوندی که با هدف آسان‌تر شدن واگذاری این واحدهاست بر این اساس استوار و صادر شده است که برای حل و فصل مشکل واحدهای فاقد متقاضی در جاهایی که مشتری واجد شرایط نیست، شرایط تاهل، سکونت پنج‌ساله در آن شهر و همچنین فرم جیم حذف شود. فرم جیم فرمی است که در آن متقاضی مسکن مهر تعهد می‌دهد قبلا از طریق دیگری زمین یا خانه از دولت نگرفته است.

البته قرار بر این است که برای اجرایی شدن این دستور آخوندی، از هیات دولت مجوزی اخذ شود. این دستور را وزیر راه و شهرسازی صادر کرده است و مقرر شده متن این نامه آماده و توسط آخوندی در جلسه هیات دولت مطرح شود.

براساس این گزارش، به گفته مهرآبادی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، استان خوزستان در مقایسه با دیگر استان‌ها بیشترین واحد فاقد متقاضی مسکن مهر را دارد. شهرستان دهلران در استان ایلام در این زمینه مشکلات حادتری دارد. در استان گیلان هم برخی پروژه‌ها مشتری ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها