گزارش میدانی جام‌جم از منطقه سیل‌زده کن پس از 30 روز

اینجا زمان به وقت سیل ایستاده است

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران گفت: مدیریت بحران شهر تهران دچار بحران است.
کد خبر: ۸۱۹۱۷۶
بحران در مدیریت بحران تهران

حسین طلا در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما افزود: در شهر تهران بین توانمندی دستگاه ها برای مدیریت شهر در مواقع بحرانی تناسبی نیست و مدیریت بحران نیز سامانی ندارد.

وی گفت: برای مواقع اضطراری و بحران سوله هایی آماده شده که امروز به جای ارزاق و امکانات به سالن های فوتبال تبدیل شده است.

طلا افزود: در کشور به ویژه پایتخت چندان مردم از آموزش های خودامدادی و دگرامدادی مطلع نیستند و نمی دانند در شرایط بحران چه کار کنند که این خود بر شدت تلفات می افزاید، البته هلال احمر در آموزش مردم ضعیف عمل کرده است.

نماینده مردم تهران ادامه داد: مجمع نمایندگان با ابزارهای قانونی بحران اخیر در غرب تهران به علت توفان و حادثه سیل را پیگیری خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: 7 دقیقه بارندگی باعث کشته شدن تعدادی از شهروندان شد و اگر این میزان بارش به 20 دقیقه می رسید فاجعه ای رخ می داد.

طلا گفت: درباره توفان و وضعیت جوی، هواشناسی باید به دستگاه ها اطلاع رسانی کند و پس از آن شرکت های آب منطقه ای و فرمانداری ها، بخشداری ها با حمایت وزارت کشور باید به مردم اطلاع رسانی کنند حال آنکه در روز حادثه اخیر که روز تعطیل نیز بود اطلاع رسانی نشد و مردم نیز آمادگی لازم را برای مقابله نداشتند.

وی ادامه داد: البته در تقاطع آزادراه با رودخانه در منطقه سولقان به علت اینکه پایه پل آزادراه بیش از دو سوم رودخانه را سد کرده بود باعث انحراف بخش زیادی از آب شده بود.

نماینده مردم تهران گفت: روستای سولقان و امامزاده داوود هیچ آسیبی ندیدند و آسیب اصلی در معبر رودخانه اتفاق افتاد که در قسمتی از آن دو کارگر چینی که در کانکس بودند با شدت جریان آب جان خود را از دست می دهند.

طلا افزود: مردم محلی در این حادثه کمک ویژه ای به دیگر شهروندان کردند تا تلفات و آسیب ها به حداقل برسد که پس از آن هلال احمر نیز به مردم آسیب دیده کمک کرد در حالی که در کل منطقه 5 هزار ماشین وجود داشت.

وی گفت: مطمئناً اگر به موقع هشدار حادثه پیش از بحران داده می شد و آموزش امدادی مردم بالا می رفت از مشکلات کاسته می شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ن
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
۰
۰
مدیرت صفر
حمید
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
۰
۰
چی درسته كه مدیریت بحران درست باشه،
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها