معاون برنامه ریزی اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: آبمیوه ای طبیعی است که از هیچ ترکیب و افزودنی بیرونی در خود نداشته باشد.
کد خبر: ۸۱۷۸۳۰
توصیه سازمان غذا و دارو در مورد آبمیوه های طبیعی

دکتر منوچهر دادگرنژاد گفت: وقتی نام آبمیوه به نوشیدنی اطلاق می شود به معنای این است که تولید آن فرآورده باید صد درصد طبیعی باشد.

وی افزود: اگر ترکیباتی مثل اسید سیتریک، شکر، اسانس و... به آبمیوه مذکور اضافه شود به هیچ عنوان نمی توان آن را آبمیوه طبیعی تلقی کرد و در بهترین حالت می تواند نوشابه ای همراه با ترکیبات طبیعی باشد.

دادگر نژاد گفت: افزودن ترکیبات رنگی و مواد مذکور بویژه قندی که حدود ۱۰ درصد نوشابه های گازدار را تشکیل می دهد نه تنها نیاز بدن را تامین نمی کند بلکه بصورت چربی ذخیره شده و مشکلات کبدی و بیماری های قلبی بوجود به بار می آورد.

معاون برنامه ریزی اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با توصیه به استفاده از غذای متعادلی که پروتئین، املاح، ویتامین ها، کربوهیدرات ها و مقدار اندکی قند را بطور همزمان دارا باشد، افزود: استفاده بی رویه از نوشیدنی های دارای قند، جای پروتئین و ترکیبات دیگر را می گیرد و آسیب های جدی به بدن وارد می کند.

وی، برنامه های سازمان غذا و دارو در پیشگیری از بیماری های ناشی از آبمیوه ها را کاهش یک درصدی سالیانه قند و افزایش ۵ درصدی محتوای آبمیوه برشمرد و گفت: همین راهکارهای به ظاهر کوچک قطعا در ارتقای سلامت مردم بسیار مفید خواهد بود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها