پژوهشگران صنایع غذایی می‌گویند آب میوه‌های صنعتی برای سلامت بدن مضر هستند و بهتر است به جای آن‌ها میوه بخوریم تا ویتامین‌های لازم به بدن ما برسد.
کد خبر: ۶۹۹۶۵۵

جام جم سرا: محققان می‌گویند باید روزانه ۵ نوع میوه و سبزیجات خورد تا ویتامین‌های لازم و ضروری به بدن برسند؛ زیرا این مواد غذایی دارای مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها و مقداری فیبر هستند و معمولاً در غذای روزانه ما دیده نمی‌شوند.

در صورتی که تمام این مواد برای عملکرد مناسب بدن لازم و ضروری هستند به ویژه برای جلوگیری از پیری سلول‌ها، سرطان، اختلالات گوارشی و غیره؛ علاوه بر این میوه‌ها غنی از کربوهیدرات‌ها هستند اما جذب آن‌ها کند است.

آبمیوه همیشه انتخاب سالمی نیست

در حالی که آبمیوه نمادی از یک صبحانه سالم، متعادل، مفید و مغذی برای بدن است، ۱۰۰ درصد خالص و حاوی مقدار زیادی قند و کمی فیبر است اما آبمیوه‌های صنعتی آماده این خواص را ندارند و برای سلامت بدن مضر هستند.

زیرا به آبمیوه‌های صنعتی شکر اضافه می‌شود، اکسیژن آن از بین می‌رود که باعث اختلال در طعم آن می‌شود؛ تولید کنندگان رنگ‌های مختلف و طعم دهنده‌های مصنوعی به آبمیوه‌ها اضافه می‌کنند که برای سلامت بدن مفید نیست اما بچه‌ها این آبمیوه‌های بی‌خاصیت را دوست دارند. پس هیچ چیز سالم‌تر از خود میوه نیست و باید سعی کرد میوه بخوریم و آب میوه صنعتی مصرف نکنیم.(سلامت نیوز)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها