دبیر کل سازمان ملل از آمادگی این سازمان برای کمک به اجرای بیانیه هسته‌ای ایران و گروه 1+5 خبر داد. در بیانیه بان کی مون آمده است: می‌دانم کار عظیمی در این راه انجام شده است. عزم و تعهد مذاکره‌کنندگان و همچنین شجاعت رهبران را برای تائید توافق می‌ستایم.
کد خبر: ۸۱۷۲۱۳

خشم صهیونیست‌ها از توافق هسته‌ای

مقامات رژیم صهیونیستی که در ماه‌های گذشته از هیچ تلاشی برای شکست مذاکرات هسته‌ای فروگذار نکردند، حالا بزرگ‌ترین بازنده بیانیه وین محسوب می‌شوند. در همین راستا دیروز کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی برای بررسی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 نشست برگزار کرد و طی آن بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی توافق هسته‌ای را اشتباهی تاریخی توصیف کرد. موشه یعلون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم در واکنش به پایان مذاکرات هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی اعتراف کرد ایران از مذاکرات پیروزمندانه خارج شد.

استقبال نخست وزیر انگلیس از توافق وین

دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس ضمن استقبال از توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 در وین و ادای احترام به کسانی که برای حصول این توافق «تلاشی خستگی ناپذیر» کردند، از آن به عنوان یک «توافق تاریخی» یاد کرد. به گزارش ایرنا، کامرون در بیانیه‌ خود افزود: در حال حاضر ما باید تضمین کنیم که این توافق به طور کامل به اجرا گذاشته می‌شود.

اولاند: توافق پایدار خواهد بود

فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه به روزنامه لوموند گفته «این مسیر سازنده برای دستیابی به یک پیمان، به اندازه کافی قدرتمند و مستحکم هست که حداقل برای مدت 10 سال پایدار و بادوام باشد.» لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه هم گفته انتظار می‌رود قطعنامه شورای امنیت درباره توافق هسته‌ای با ایران طی روزهای آتی تصویب شود.

واکنش‌های متفاوت به جمع‌بندی مذاکرات وین در آمریکا

نانسی پلوسی، رهبر اقلیت دموکرات در سنای آمریکا، توافق هسته‌ای با ایران را یک توافق تاریخی و محصول سال‌ها رهبری سخت، شجاعانه و با دید باز توصیف کرده است. سوزان رایس، مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم گفته توافق بسیار خوبی با ایران انجام دادیم. با این حال جان بینر، رئیس کنگره آمریکا، بیانیه داده که این توافق به مسابقه تسلیحاتی در منطقه منجر می‌شود. خبرگزاری مهر به نقل از سی.ان.ان نوشته تام‌کاتن، سناتور تندرو آمریکایی هم مدعی شده است که «دموکرات‌های کنگره بهتر است هنگام تصمیم گرفتن درباره توافق وین خوب فکر کنند.»

هیلاری کلینتون هم گفت: توافق به دست آمده با ایران، ارزش حمایت دارد.

پوتین: تصمیمی قاطع به نفع ثبات و همکاری گرفته شد

رئیس‌جمهور روسیه با استقبال از جمع بندی مذاکرات ایران و گروه 1+5‌ گفت: مذاکره کنندگان یک تصمیم قاطع به نفع ثبات و همکاری گرفته‌اند. به گزارش ایسنا، ولادیمیر پوتین در این بیانیه که در وب سایت رسمی کرملین منتشر شده است، نوشت: جهان اکنون می‌تواند یک نفس راحت بکشد. وی در بیانیه خود آورده است: به‌‌رغم تلاش‌ها برای تحمیل سناریوهایی بر مبنای فشار، مذاکره‌کنندگان یک تصمیم قاطع به نفع ثبات و همکاری گرفته‌اند. وزارت خارجه روسیه هم با استقبال از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 گفت که تمامی تحریم‌های مالی و اقتصادی ایران لغو خواهد شد و شرکت‌های اروپایی همکاری خود را با تهران از سر می‌گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها