روز گذشته در خبرها به نقل از معاون اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو آمده بود، بسته‌بندی آبلیمو در بطری‌های بزرگ‌تر از دو لیتر مجاز نیست‌.
کد خبر: ۸۱۶۸۰۲

با توجه به نکاتی که درباره نگهداری درست از آبلیموی مورد مصرف خانواده‌ها وجود دارد، رویا جعفرشاهی، دبیر انجمن صنفی صنعت آبلیمو به جام‌جم می‌گوید: توجه داشته باشید حجم ظرف در مقابل مدت زمان نگهداری آن برای مصرف آبلیمو اهمیت کمتری دارد. به‌طور مثال اگر قرار باشد آبلیمویی تهیه شود و طی مدت زمان طولانی به مصرف خانگی برسد، بهتر است در ظروف شیشه‌ای با حجم کمتر از دو لیتر، دور از نور آفتاب و داخل یخچال نگهداری شود. وی می‌افزاید: برای مصرف در مکان‌هایی مانند هتل‌ها و رستوران‌ها اگر مصرف روزانه بیش از دو لیتر باشد، مشکلی برای نگهداری آبلیمو در ظروف با حجم بالاتر از دو لیتر وجود ندارد.

وی با تاکید بر این که خانواده‌ها نباید آبلیموی مصرفی خود را از میادین یا مغازه‌ها تهیه کنند، چون شرایط شست‌وشوی میوه، دستگاه آبمیوه‌گیری و بهداشت فردی متصدی قابل کنترل نیست، اظهار می‌کند: در چنین شرایطی امکان ایجاد کپک و مخمر در آبلیموها زیاد است‌. برای مصرف این چاشنی بهتر است، لیموی تازه به میزان مصرف روزانه یا هفتگی تهیه شود و صرفا هنگام مصرف، آب آن گرفته و تا حد امکان از نگهداری مدت‌دار آن پرهیز شود. در مرحله بعد، تاکید بر تهیه محصولات کارخانه‌ای است، زیرا برخلاف آبلیموهای گرفته شده در میادین و مغازه‌ها، بر این محصولات در تمام مراحل تولید ـ از تهیه و شست‌وشوی میوه تا بهداشت ظروف شیشه‌ای ـ کنترل کیفیت صورت گرفته است.

گروه دانش

بتول خالدی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها