سیستان و بلوچستان محروم ترین استان در دسترسی به اینترنت

گزارش وضعیت فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال 93 منتشر شد. آمار‌ارائه شده در این گزارش براساس نظام پایش اطلاعاتی و توسط سازمان فناوری اطلاعات و طبق روش‌های اتحادیه جهانی مخابرات و شاخص‌های دسترسی به اینترنت، تلفن ثابت، تلویزیون، رایانه، رادیو و موبایل است.
کد خبر: ۸۱۶۶۶۲
سیستان و بلوچستان محروم ترین استان در دسترسی به اینترنت

طبق بررسی‌های صورت گرفته، ضریب استفاده از تلفن همراه در تهران 71.2 درصد بوده که بیشترین مشترک موبایل در کشور را هم به خود اختصاص داده است.

این درحالی است که این آمار در سطح کشور 61.5 درصد است.این بررسی همچنین نشان می‌دهد 44.73 درصد خانواده‌های ایرانی به اینترنت و 52.47 درصد به رایانه دسترسی دارند. ضریب نفوذ اینترنت نیز 39.35 درصد اعلام شده است.

شایان ذکر است طبق تعریف، کاربر اینترنت به کسی گفته می‌شود که در سه ماه اخیر از اینترنت استفاده کرده باشد. با توجه به این تعریف و همچنین گزارش مرکز آمار ایران، تعداد کاربران اینترنت در ایران اکنون 25 میلیون و 17 هزار و 850 نفر است.

این بررسی‌ها همچنین نشان داد برترین استان‌ها از نظر دسترسی به اینترنت، به ترتیب استان‌های تهران، مازندران، سمنان و یزد است. استان‌های کردستان، خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان نیز در جایگاه ضعیف‌ترین استان‌ها در رده‌بندی توسعه فاوا در کشور قرار گرفته‌است. براین اساس بجز چهار استان برتر که اشاره شد، 12 استان در وضعیت متوسط و 15 استان نیز در دسترسی به شاخص‌های فناوری اطلاعات در وضعیت ضعیف قرار دارند.

(کلیک-ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها