معاون وزیر نیرو با اعلام اینکه به ۷ میلیون روستایی با تانکر آبرسانی می شود، گفت: از خشک شدن چشمه ها، قنوات و افت شدید آب چاه‌ها غافلگیر شدیم.
کد خبر: ۸۱۶۶۴۸
بی‌آبی وارد فاز جدید شد

رحیم میدانی گفت: یکی از مشکلاتی که وزارت نیرو را غافلگیر کرد خشک شدن چشمه ها و قنوات، افت شدید آب چاه ها و همچنین افت کیفی منابع آب در روستاها است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به اینکه درگذشته هیچ ردیف ملی اعتباری خاصی برای آبرسانی به روستاها وجود نداشت، تصریح کرد: پس از پیگیری ها، ۲۰۰ میلیارد تومان ردیف ملی در سال گذشته و ۴۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۴ و همچنین ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی از سوی مجلس به تامین آب شرب روستایی اختصاص داده شد.

وی، کل اعتبارات تعیین شده برای تامین آب شرب روستایی را با در نظر گرفتن برخی منابع متفرقه در سال ۹۴، دو هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۷ میلیون روستایی در سراسر کشور منتظر دریافت آب شرب با تانکرها هستند که اگر این ۲ هزار میلیارد تومان به موقع در اختیار وزارت نیرو قرار گیرد، طی ۳ سال مشکل آب شرب این تعداد روستایی برطرف خواهد شد.

میدانی گفت: این وزارتخانه امسال برنامه های متعددی را برای تامین آب شرب در قالب طرح های اضطراری، میان مدت و بلندمدت در کل کشور از جمله استان های کرمان، بندرعباس و بوشهر اجرا کرده که خرید چاه های کشاورزی در استان کرمان و افزودن آنها به تولید آب شرب بخشی از این طرح ها است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو با اشاره به حضور بخش خصوصی در طرح های تامین آب شرب ادامه داد: نمک زدایی آب در نوار جنوبی کشور از جمله فعالیت های بخش خصوصی است که وزارت نیرو بخشی از آب تولید شده را از آنها خریداری کرده و به قیمت دولتی در اختیار مردم قرار می دهد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها