استاندار فارس در دیدار با نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفت: مهمترین دغدغه ما سلامت اتباع غیر ایرانی است.
کد خبر: ۱۴۴۸۱۰۵

به گزارش جام جم آنلاین،آقای محمد هادی ایمانیه در دیدار با نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در شیراز گفت: این افراد تحت پوشش هیچ بیمه‌ای در کشور ایران نیستند و پرداخت هزینه‌های بالای درمان از سوی آن‌ها مقدور و ممکن نیست.
وی گفت: پیشنهاد می‌شود در استان فارس ، یک شرکت بیمه داخلی همه هزینه‌های درمانی این اتباع را تحت پوشش قرار دهد و بخشی از هزینه آن توسط کمیساریا، بخشی توسط خود اتباع و بخشی هم به شکل تخفیف از سوی بیمه‌ها تامین شود.
نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفت: در زمینه بیمه ، هم اینک طرح بیمه سلامت را برای پناهندگان داریم و پارسال پرداخت هزینه درمان حدود ۲۵۰ هزار نفر از اقشار آسیب پذیر توسط کمیساریا تقبل شد که البته به خاطر تورمی که وجود دارد این تعداد ممکن است کمتر شود.
خانم تاکاشیما افزود: در زمینه بیمه فعلا توانسته ایم بیمه پایه را حمایت کنیم، اما اگر بتوانیم نشان دهیم که کشور ایران چه کار‌های کاملی در این زمینه انجام می‌دهد و از طرفی بتوانیم از کشور‌های حمایت کننده، جذب سرمایه داشته باشیم، شاید بتوانیم در زمینه بیمه تکمیلی گام برداریم چرا که برخی پناهندگان هزینه‌های خاص و ویژه درمانی دارند.
خانم یومیکو تاکاشیما افزود: بین سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ کمیسارا ، ۶۰ میلیون دلار به بحث سلامت پناهندگان در دنیا اختصاص داد که این کمک به ساخت مراکز بهداشتی و بیمارستانی و تأمین تجهیزات پزشکی اختصاص یافت.
یومیکو تاکاشیما نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان افزود: توجه به امور پناهندگان و اهمیت به بهداشت و آموزش آنان در ایران بی نظیر است و می‌تواند الگویی برای سایر کشور‌ها باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها