یکی از مهمترین مواردی که باید در استفاده از تبلت ها به آن توجه کنید بحث امنیت در تبلت هاست که در این بخش به توضیح آن می پردازد.
کد خبر: ۸۱۶۳۱۳
نکاتی مهم در مورد امنیت تبلت

مهمترین مسئله ای که در این باب باید به آن دقت کنید این است که حتما برای تبلت خود از هر نرم افزاری که برای رمز عبور ساخته شده است استفاده کنید و از در واقع هر گزینه ای را که سیستم عامل در اختیار کاربران قرار می دهد تا بتوانند برای گوشی خود حفاظت های امنیتی ایجاد کنند استفاده کنید.این کار باعث می شود تا داده هایی که به دستگاه شما به صورت بی سیم وارد یا از آن خارج می شوند ایمن شوند

اما آیا واقعا می توان ایمنی تبلت را فرآهم کرد؟

یکی از مواردی که باید حتما به آن دقت کنید این است که کمپانی و یا شرکت خود را در برابر حملات محافظت کنید و یا اینکه از بروز اطلاعات جلوگیری کنید. البته استفاده از دیوایس هایی مانند تبلت و یا گوشی های همراه پیشرفته امروزه یکی از اصلی ترین مواردی است که در یک سازمان برای سهولت در کار کارمندان استفاده می شود بنابراین یکی از پر دغدغه ترین مواردی که باید به آن توجه نمود ایجاد امنیت این نوع دستگاه ها برای کارمندان است که با توصیه های امنیتی برای آن ها باید از درز اطلاعات توسط این دیوایس ها جلوگیری کرد.

۱- یکی از پراستفاده ترین توصیه های امنیتی که در این باب مطرح است این باشد که رمز عبور خود را تا می توانید به صورت ایمن ایجاد کنید و از رمز عبور هایی که به صورت لمسی ایجاد می شود جدا خودداری فرمایید چرا که این رمز عبور ها به راحتی قابل شناسایی اند و هنوز هم امنیت قفل های رمزی بیشتر می باشد.

۲- یکی دیگر از مهمترین مواردی که شما باید برای کارمندان خود متزکر شوید این است که حتما توصیه کنید تا تمامی برنامه های امنیتی نظیر آنتی ویروس ها و فایروال ها و همچنین برنامه های کاربردی خود را همواره به روز نگه دارند در عین حال اقداماتی نظیر پاک نمودن کش مرورگر خود و همچنین داده های ذخیره شده مانند کلمه عبور می تواند ایده خوبی برای برقراری امنیت تبلت و گوشی های هوشمند باشد.این موارد باعث می شود که اگر در موقعیتی این وسایل در اختیار افراد غیر مجازی قرار گرفت نتوانند از مواردی چون حساب شما در وبسات ها و یا حساب ایمیل باز شما سو استفاده کنند و قانون پاک نگه داشتن باید برای لاگ این های روزمره و برنامه های کاربردی سازمان اعمال گردد.

۳- اما به هنگام استفاده از اکانت ایمیل خود با تبلت و … بسیار هوشیار باشید و به هیچ عنوان با این وسایل اطلاعات محرمانه خود را رد و بدل نکنید و سعی کنید برای این کار از یک کامپیوتر مطمئن استفاده کنید و همیشه سعی کنید تا اطلاعات را در سمت سرور یا کمپانی خود رمزگذاری کنید.

۴- یکی دیگر از مواردی که لازم است تا حتما در مورد آن صحبت گردد این است که به هیچ عنوان از اینترنت های بی سیم غیر امن استفاده نکنید . بسیاری از افراد زمانی که متوجه می شوند که مکانی نظیر یک کافی شاپ دارای یک hotspot wi-fi است سریع به آن متصل شده و شروع به وبگردی در اکانت های محرمانه خود می کنند که این کار بسیار اشتباه است چرا که افراد سود جو می توانند از طریق روش هایی به هنگامی که شما با خیال راحت در حال چک کردن اطلاعات محرمانه خود هستید شروع به جاسوسی در اطلاعات شما بکنند بدون اینکه شما از این موضوع با خبر شوید.

به طور کلی این قانون را برای کارکنان خود تعیین کنید که به هیچ عنوان زمانی که در مکان های عمومی هستند از اینترنت های نا امن استفاده نکنند و تا زمانی که به یک شبکه خصوصی و یا VPN دسترسی نیافته اند به رد و بدل کردن اطلاعات محرمانه شرکت نپردازند.

۵- شبکه های خصوصی مجازی یا همان VPN ها به کارکنان کمک می کند تا زمانی که دور از دفتر کار خود هستند بتوانند به راحتی و با اطمینان خاطر به تبادل اطلاعات بپردازند و به شکلی امن به اطلاعات درون کمپانی دست پیدا کنند بنابراین کمپانی ها می توانند یک شبکه مجازی راه اندازی کنند و از این تونل امن به تبادل اطلاعات حتی از راه دور بپردازند و زمانی که کارکنان به این شبکه متصل شدند بتوانند به راحتی به تبادل تصاویر و فیلم و سایر فایل های مهم خود بپردازند.(آسمونی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها