جامجم آنلاین: سازمان غیردولتی کریستیان پیسمیکرتیمز روز چهارشنبه 30 نوامبر با صدور بیانیهای ربوده شدن 4 نفر از کارکنانش در عراق را تایید کرده و هویت آنها را منتشر کرد.
کد خبر: ۸۱۵۶۶
شبکه تلویزیونی ماهوارهای الجزیره سه شنبه شب 29 نوامبر یک فیلم ویدئویی کوتاه را از این 4 گروگان پخش کرد که در آن ربایندگان این 4 نفر را متهم به جاسوسی کرده بودند.

به گزارش رادیو بینالمللی فرانسه، سازمان غیردولتی کریستیان پیسمیکرتیمز در پی پخش یک نوار ویدئویی از 4 کارمند ربوده شده این سازمان توسط شبکه تلویزیونی الجزیره هویت آنها را منتشر کرد.

تام فاکس 54 ساله امریکایی، نورمن کمبر 74 ساله بریتانیایی و 2 کانادایی جیمز لونی 41 ساله و هارمیت سینگ سودن 32 ساله، 4 کارمند این سازمان هستند که توسط یک گروه ناشناس که خود را «شمشیرهای حق» نامیده است روز شنبه در عراق ربوده شدهاند.

این سازمان غیردولتی در بیانیهاش اعلام کرد، اتفاقی که برای همکاران ما رخ داده نتیجه اقدامات غیرقانونی ایالات متحده و بریتانیا ناشی از حمله غیرمشروع این 2 کشور به عراق است.
در عین حال، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد، آلمان تسلیم باجخواهی نخواهد شد اما تمام تلاشش برای آزادی سوزان اوستوف زن باستانشناس آلمانی و راننده عراقیاش که از روز جمعه توسط یک گروه ناشناس در عراق ربوده شدهاند، به کار خواهد بست. این گروه در یک نوار ویدئویی که از شبکه تلویزیونی دولتی ARD آلمان پخش شد تهدید کرد در صورتی که دولت آلمان هرگونه همکاری با دولت عراق را متوقف نکند گروگانها را خواهد کشت.

این در حالی است که سفارت ایران در بغداد اعلام کرد 4 زایر مرد ایرانی که دوشنبه شب همراه با 2 زایر زن ایرانی و 2 عراقی در نزدیکی سامرا ربوده شده بودند روز چهارشنبه 30 نوامبر توسط ربایندگان آزاد شده و صحیح و سالم در کنسولگری ایران در شهر مقدس کربلا هستند.
ربایندگان 2 زایر زن ایرانی را روز سهشنبه آزاد کرده بودند.

تایید ربوده شدن 4 امدادگر غربی در عراق
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها