خبر

2 محور اساسی در تدوین برنامه ششم توسعه

رئیس کل بانک مرکزی دو محور اساسی در تدوین برنامه ششم توسعه را اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اعلام کرد.
کد خبر: ۸۱۳۸۲۱

به گزارش خبرگزاری‌ها، ولی‌الله سیف گفت: بانک مرکزی اقدامات جدی و سازنده‌ای کرده و در زمینه‌های پولی و بانکی اقدامات گسترده‌ای انجام داده که البته مواردی از آنها بی‌نتیجه مانده و برخی هم درحال اجرایی شدن است.وی گفت: درحال حاضر بانک مرکزی در شرایط مناسبی به سر می‌برد و توانسته هماهنگی مناسب و لازم را میان دستگاه‌های مختلف از قبیل نیروی انتظامی، قوه قضاییه و بانک مرکزی ایجاد کند تا انضباط لازم در سیستم پولی و بانکی برقرار شود.سیف درباره جلوگیری از بنگاهداری بانک‌ها تصریح کرد: در این باره در گذشته هم بخشنامه‌ای به بانک‌ها ابلاغ و تکلیف شده تا در سه سال به‌حدنصابی که بانک مرکزی تعیین کرده است، برسد و بتدریج دارایی‌های بنگاهی و شرکتی خود را عرضه کند.

مقدمات راه‌اندازی بورس ارز فراهم شد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تشریح سازوکار معاملات آتی ارز، از ارائه درخواستی به وزیراقتصاد برای راه‌اندازی بورس ارز خبر داد.

به گزارش مهر، محمد فطانت‌فرد در جمع خبرنگاران درباره راه‌اندازی بورس ارز گفت: بورس ارز در قالب معاملات آتی ارز خواهد بود و همان‌طور که هم‌اکنون سکه در بورس کالا معامله می‌شود و در تعیین قیمت آن قیمت جهانی طلا ضرب در قیمت روز ارز ملاک قرار می‌گیرد، با همین روش و منطق، ارز و دلار هم معاملاتش می‌تواند انجام شود. البته مقدمات آن فراهم شده و امید است این کار جنبه عملیاتی به خود بگیرد.وی تصریح کرد: با توجه به شرایطی که در حال حاضر وجود دارد و فضای بورس بازتر شده و خارجیان هم از حضور در بورس ایران استقبال کرده‌اند؛ یکی از انتظارات این است که بتوانند چشم‌اندازی نسبت به آینده نرخ ارز داشته باشند و این کار شدنی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها