در این اسلایدشو مهیج بیننده شاهد صحنه‌هایی از ورزش مفرح و پر‌تحرک موج‌سواری در چهار گوشه جهان از آب های اقیانوس هند در سواحل غرب استرالیا تا سواحل کشور کانادا خواهد بود.
کد خبر: ۸۱۲۷۰۹
هنر جنگیدن با امواج خروشان دریا + فیلم + اسلایدشو

موج سواری یا آنچه غربی‌ها Surfing می‌نامند، هنر جنگیدن با آب های خروشان و توانایی فرار از شدیدترین امواج دریا و حفظ جان در عین تقابل با مرگ است. برای این که اوج هیجان و خطر آن احساس شود باید در دریاهای مواج و توفانی به موج سواری پرداخت. موج سواران معمولا از تخته ای بزرگ یا کوچک که پاهای خود را روی آن مستقر می‌کنند (و اغلب با یک بند آن را به پای خود می بندند) استفاده می‌کنند، ولی یک مدل از موج سواری بدون تخته هم داریم که آن را Body Surfing می‌نامند و موج سوار بدون هیچ وسیله‌ای یا با استقرار پایش روی امواج در حال حرکت یا با خوابیدن با سینه روی آن، روی آب به حرکت درمی‌آید.
این خطرناک ترین نوع موج سواری و حرکت روی آب است و اگر در دل دریا صورت پذیرد، به سخت‌تر شدن کار موج سوار منجر می‌شود که نمی‌داند و نمی‌بیند موج بعدی دقیقا از کدام سو می‌آید و مجبور است با کمترین دید در میان امواجی به ارتفاع ساختمانی چند طبقه مسیر حرکت بعدی خود را تعیین کند. حال آن که استفاده از تخته موج به عنوان وسیله Surfing فرد موج سوار را به قدرت استفاده از قامت خود مجهز و مسلما خطرات پیرامون وی را کمتر می‌کند.

صحنه‌های این فیلم و اسلایدشو موج سواران ماجراجو در آب های اقیانوس هند در سواحل غرب استرالیا و سواحل کانادا را که روی امواجی به ارتفاع ۱۸ متر موج سواری می‌کنند، با هم ببینیم.

منبع عکس: رویترز و گاردین

ترجمه و تدوین : جواد ودودزاده جام‌جم نما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها