این فیلم که روز دوشنبه 28 اکتبر در سواحل پرتغال گرفته شده ، فیلمی است مهیج و نفس گیر با موزیک متنی که هماهنگ با این صحنه های هیجان انگیز انتخاب شده است.
کد خبر: ۶۱۰۷۳۴
شکارچیان امواج ، شجاع ترین افراد جهان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از لومتن،​ شجاع ترین و جسورترین افراد به سواحل صخره ای بندر نازاره در پرتغال آمده اند. آنها تصمیم دارند رکورد موج سواری بر مرتفع ترین  موجی را که تاکنون هیچ موج سواری آن را تجربه نکرده است ، به نام خود ثبت کنند.

کارلوس بورله موج سوار 46 ساله برزیلی مرتفع ترین موج روز دوشنبه را شکست داد. او به خبرگزاری لوسا گفت: موج بسیار مرتفعی بود، احتمال شکستن رکورد وجود دارد.

کارلوس بورله قبل از اینکه بر این موج سوار شود، شکست مایا گابیرا موج سوار هم وطنش را در برابر این غول آبی دید. مایا در مصاف با این موج سرنگون شد و سپس موج دیگری او را به قعر اقیانوس برد. امداد گران مایا را به ساحل آورده و با تنفس مصنوعی او را به زندگی بازگرداندند. مایا به بیمارستان انتقال یافت تا این هراس بزرگ را فراموش کند.

گارت مک نامارا موج سوار آمریکایی رکوردار موج سواری بر فراز مرتفع ترین موج جهان است. نام او در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است.

او در روز اول نوامبر 2011 در ساحل پارائیا دو نورته  در نازاره پرتغال موفق شد در مبارزه با موجی به ارتفاع 78 پا ( معادل 23.77 متر) پیروز شود.

در ژانویه گذشته تصاویری از مک  نامارا بر فراز موج غول آسایی در سواحل نازاره که بسیاری از رسانه ها ارتفاع آن را 100 پا ( معادل 30.48 متر) برآورد کرده بودند ، در سراسر جهان منتشر شد.

اما سپس «Billabong XXL Global Big Wave Awards » سازمان جهانی مسئول رشته امواج غول آسا ، برآورد رسانه ها را در مورد ارتفاع این موج  اغراق آمیز دانست و آن را نپذیرفت.

پیرزنی از اهالی نازاره در پایان این فیلم در مورد شکسته شدن رکورد موج سواری بر مرتفع ترین موج جهان می گوید: این اتفاق وقتی تو بخواهی رخ نمی دهد ، وقتی اتفاق می افتد که خداوند بخواهد.

این فیلم نفس گیر و تماشایی را با هم ببینیم. مترجم:​ بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها