هوای تهران در 3 ماه گذشته 22 روز ناسالم بود

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران ضمن تشریح مصوبات این کارگروه که دیروز تشکیل جلسه داد، گفت: در سه ماه گذشته در تهران 22 روز هوای ناسالم داشتیم.
کد خبر: ۸۱۱۱۱۳

به گزارش فارس، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی محیط‌زیست استان تهران، محمدهادی حیدرزاده، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران و دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران افزود: در این جلسه گزارشی درخصوص وضعیت کیفی هوای تهران در سه ماه گذشته در مقایسه با وضع مشابه در سال گذشته ارائه شد که مبین ده روز هوای پاک، 62 روز هوای سالم و 22 روز هوای ناسالم در هوای تهران بود.

حیدرزاده با اشاره به معضلات خشکسالی و کانون‌های گرد و غبار استانی در افزایش غلظت آلایندگی هوای تهران بیان کرد: قطعا گرد و غبار ایجاد شده در هوای تهران در افزایش روزهای ناسالم تاثیرگذار بوده و اگر این میزان کمتر از این بود، می‌توانستیم نتایج بهتری را در کیفیت هوای تهران مشاهده کنیم. مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران افزود: در این جلسه همچنین درخصوص ضرورت توجه دستگاه‌های اجرایی استان تهران به تکالیف مقرر در مصوبه هیات وزیران در مورد برنامه کاهش آلودگی هوای تهران بحث و گفت‌وگو شد.

وی تصریح کرد: از موضوعات دیگر مطرح شده در این جلسه، بررسی آخرین وضعیت از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و همچنین بررسی تمهیدات لازم و بیشتر برای کنترل آلایندگی منابع متحرک در جهت کاهش آلودگی هوای تهران بود. حیدرزاده با اشاره به مصوبات این جلسه اظهار کرد: مقرر شد تمامی دستگاه‌های اجرایی نسبت به ارائه گزارش درخصوص اقدامات انجام شده مربوط در راستای تحقق برنامه کاهش آلودگی هوای تهران، متناسب با بندهایی که در آن مسئولیتی برای آنها تعریف شده اقدام کنند. وی گفت: از دیگر مصوبات این جلسه، ارائه میزان بودجه اختصاص یافته به موضوعات مصوبه برنامه جامع کاهش آلودگی هوا از سوی دستگاه‌های متولی بود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران و دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران با بیان این‌که برخورد با کوره‌های زغال و زباله‌سوزها در شهرستان‌ها توسط فرمانداری‌ها و جهاد کشاورزی از دیگر این مصوبات بوده است، افزود: در این جلسه به منظور پیگیری تعویض کنیستر خودروها (قطعه‌‌ای که با نصب در خودرو از آلودگی هوای جلوگیری می‌کند) که مقرر شد، کمیته‌ای بین سازمان حفاظت محیط‌زیست، شهرداری تهران و شرکت تولیدکننده کنیستر برگزار گردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها