گفته می شود از ابتدای امسال میزان مزاحمت‌های 118 افزایش یافته و در این میان مزاحمان سعی دارند از طریق تماس با این مرکز فایل‌های صوتی برای انتشار در نرم‌افزار‌های موبایلی (وایبر و تلگرام و...) تهیه کنند.
کد خبر: ۸۰۹۸۲۵
دردسرهای تازه وایبر و تلگرام برای ۱۱۸

به گزارش جام جم کلیک: مدیرکل خدمات مخابراتی استان تهران، در این باره گفت: روزانه به‌طور متوسط 350 تا 400 هزار تماس از سوی اپراتورهای 118 پاسخگویی می‌شود، اما به‌طور معمول حدود 2.5 تا 5 درصد تماس‌های این مرکز به مزاحمان تلفنی مربوط می‌شود که در سال جاری میزان این مزاحمت‌ها افزایش یافته است.

عباس ابوالقاسمی آزاد همچنین عنوان کرد: ما به اپراتورهای خود دستور داده‌ایم که در هر صورت اجازه پاسخگویی به مزاحمان تلفنی را ندارند و در این موارد تنها باید تلفن خود را قطع کنند با این وجود گاهی در برخی موارد مزاحمان از چنان الفاظ و ادبیاتی استفاده می‌کنند که ممکن است پاسخی به آنها داده شود و در نهایت این افراد فایل ضبط شده این مکالمات را از طریق نرم‌افزار‌های موبایلی منتشر می‌کنند.

وی در پاسخ به این مطلب که «یعنی فایل‌های طنزی که به نام تماس با 118 در فضای مجازی و گوشی‌های تلفن همراه منتشر می‌شود واقعی هستند؟»، توضیح داد: در بسیاری موارد این فایل‌ها از سوی خود افراد ضبط شده و به نام تماس با 118 پخش می‌شود، اما به هرحال در برخی موارد اندک هم ممکن است مزاحمان صوت اپراتورها را ضبط و پخش کنند. البته با توجه به این‌که مکالمات 118 امکان پیگیری و شنود دارد ما در نهایت این موارد را بررسی می‌کنیم تا صحت و سقم آنها مشخص شود.

آزاد در پایان با تاکید بر این‌که با این وجود میزان مزاحمت‌های 118 طی ماه‌های اخیر افزایش داشته، عنوان کرد: از میان 350 تا 400 هزار تماس روزانه حدود 9 هزار تماس حالت مزاحمت دارد که در این میان گاهی از رکیک‌ترین کلمات برای صحبت با اپراتور‌ها استفاده می‌شود.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
مجید
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
۰
۰
خدا لعنت كنه همچین آدمایی رو كه همه چیز رو به سخره میگیرند. مسئولین باید پیگیر همچین مسائلی باشن تا متخلفان به اشد مجازات برسند. همچین مزاحمانی خائن به مردم بحساب میان. اون دختره بیچاره ایی كه داره جواب شمارو میده چه گناهی كرده كه با بدترین الفاظ كه در شان خود تماس گیرنده هستش باهاش حرف میزنه یا اون مرد از همه جا بیخبری كه وقتی میاد خدمتی به شما كنه با انواع فحش روبرو میشه؟؟؟؟؟؟ ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حرف دل
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
۰
۰
یعنی می گید اگر وایبر و تلگرام رو فیلتر كنن مزاحمت ها بر داشته می شه ؟
مزاحم اصلی همراه اول و ... هستند كه روزی 60 تا اس ام اس تبلیغاتی می فرستند و اگر این رو غیر فعال كنی ( كه اونم فقط 24 ساعت هستش ) دیگه اس ام اس های بانكی نمی رسه . حالا كی مزاحمه ؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
۰
۰
یكم مردونگی می خواد نظرات رو تایید كردن.
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
۰
۰
از وایبر و تلگرام به طور مستقیم تنها به شماره های داخلی همون نرم افزار ها می‌توان تماس گرفت و كاربران این نرم افزارها به شماره های تلفن های ثابت و همراه معمولی نمی توانند نماس بگیرند. پس افزایش مزاحمت های تلفن نمی تواند از طرق این نرم افزار ها صورت گرفته باشد و راه های دیگری بوده است.

كارشناس ارشد نرم افزار كامپیوتر
نرم افزار موبایل
-
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
۰
۰
حالا برا بد جلوه دادن وایبر و تلگرام چه اسمون ریسمونی می بافن.

نیازمندی ها