نبض سیاست

تبریک روحانی به سران کشورهای اسلامی

رئیس ﺟﻤﻬﻮری در ﭘﯿﺎم ﻫﺎی ﺗﺒﺮﯾﮏ ﺟﺪاﮔﺎﻧﻪ‌ای ﺑﻪ ﺳﺮان ﮐﺸﻮرﻫﺎی اﺳﻼﻣﯽ‌ ﺑﻪ ﻣﻨﺎﺳﺒﺖ ﺣﻠﻮل ﻣﺎه مبارک رمضان، ابراز امیدواری کرد با تحکیم وحدت و مودت، امنیت و آرامش در میان امت اسلامی بیش از گذشته، گسترش یابد.
کد خبر: ۸۰۹۷۱۳

به گزارش سایت ریاست جمهوری، حسن روحانی در این پیامها تصریح کرده است: «پیام ماه مبارک رمضان، رحمت و صلح، برادری و دوستی است؛ امیدوارم در این ماه خجسته با اتکاء به تعالیم اسلام، بیش از گذشته شاهد تحکیم وحدت و مودّت و گسترش امنیت و آرامش در میان امّت اسلامی باشیم».

روحانی با اشاره به اینکه «در برهه کنونی که تروریسم و قتل بیگناهان، گسترش خشونت و افراطیگری، ایجاد تفرقه میان مسلمانان و ارائه تصویر نادرست و خشونت بار از اسلام و مسلمین، چالشهای جدّی روز جهان اسلام است»، تاکید کرده است: ضرورت دارد بیش از هر زمان دیگر کشورهای اسلامی با همدلی و همکاری مضاعف، وحدت و اخوت دینی خویش را در راستای تحقق آرمانهای متعالی دین مبین اسلام تقویت نمایند. رئیسجمهوری از خداوند متعال، سربلندی و نیکبختی دولتها و ملّتهای کشورهای اسلامی را مسالت کرده است.

آیت‏‏الله سبحانی: دولت‏‏ها هنوز کاری در مورد حجاب نکرده‏‏اند

آیتالله جعفر سبحانی، یکی از مراجع تقلید گفت: حجاب و عفاف برای مسلمانان یک نماد است؛ دولت‏‏ها یکی پس از دیگری می‏‏آیند و قول می‏‏دهند در این زمینه اقدامات عاجل انجام دهند، ولی هنوز موفق به این کار نشده‏‏اند. به گزارش فارس، این مرجع تقلید گفت: جمهوری اسلامی باید از نظر حجاب نمونه باشد و مساله عفاف نیز در این میان از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید عفاف در همه جای این کشور به چشم بیاید.

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس مشخص شد

اعضای شورای نگهبان در جلسه عصر چهارشنبه خود، اعضای هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نیز هیات مرکزی نظارت بر انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را انتخاب کردند.

به گزارش روابطعمومی شورای نگهبان، اعضای هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات که در اجرای ماده (1) قانون نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و ماده (1) قانون نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی، در جلسه مورخ 27/3/94 شورای نگهبان انتخابات شدهاند این افراد هستند:

آیتالله احمد جنتی، آیتالله محمد یزدی، محمدرضا علیزاده، سیامک رهپیک و سیدابراهیم رئیسی.

گفتنی است طبق قانون، پیش از شروع انتخابات، از سوی شورای نگهبان پنج نفر از افراد مسلمان و مطلع و مورد اعتماد، به عنوان هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، با اکثریت آرا انتخاب و به وزارت کشور معرفی میشوند. براساس تبصره این قانون، از پنج نفر عضو هیأت مرکزی نظارت، حداقل یک نفر باید عضو شورای نگهبان باشد.

احتمال نصب دوربینهای مداربسته در شعب اخذ رای

حسینعلی امیری، قائممقام وزیر کشور در گفتوگو با تسنیم، با اشاره به احتمال نصب دوربینهای مداربسته در شعب اخذ رای گفت: این موضوع را آقای رئیسجمهور مطرح کرد و بهعنوان یکی از مصادیق شفافسازی، در مرحله بحث و بررسی است.

کاهش فهرست ۲۳ نفره بازجویی هستهای به ۱۵ نفر

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که با توجه به رایزنیهای تیم مذاکرهکننده هستهای کشورمان، فهرست ۲۳ نفره بازجوییهای هستهای به ۱۵ نفر کاهش یافته است، گفت: مجلس به هیچ عنوان اجازه بازجویی از این ۱۵ نفر را هم نخواهد داد.به گزارش فارس، محمدصالح جوکار اظهار کرد: نفراتی که از فهرست بازجوییها کم شدهاند بیشتر فرماندهان نظامی کشورمان هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها