نشست فعالان آزادی قدس شریف با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی

لاریجانی: در مسئله هسته‌ای، نقش اسرائیل برجسته است

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از برگزاری مراسم و راهپیمایی روز جهانی قدس، در جمعه 19 تیر مصادف با بیست و سوم ماه مبارک رمضان خبر داد.
کد خبر: ۸۱۰۹۰۰
راهپیمایی روز قدس، جمعه 19 تیر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رمضان شریف در حاشیه نشست تخصصی و هماهنگی سازمان‌ها و موسسات مردم نهاد پیرامون برگزاری مراسم روز جهانی قدس سال 1394 با اشاره به وضع خاص تقویمی ماه مبارک رمضان در سال جاری افزود: شرایط خاص تقویم کشور و تلاقی جمعه آخر ماه مبارک رمضان امسال با شب عید فطر و احتمال اختلاف در اعلام روز عید در کشورهای اسلامی، بررسی چگونگی برگزاری روز جهانی قدس در سال جاری را ضروری می‌کرد.

شریف افزود: پس از بررسی‌های لازم و دریافت نظرات شخصیت‌ها و نهادهای مرجع و مرتبط با این موضوع مقرر شد که جمعه 19 تیر مصادف با بیست‌و سوم ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس اعلام و مراسم و راهپیمایی حمایت از ملت فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی در این روز برگزار شود.

دفتر ولایتی ادعای سایت ویکی‌ لیکس را تکذیب کرد

دفتر علی‌اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در اطلاعیه‌ای ادعای منتشر شده در سایت ویکی‌لیکس را تکذیب کرد.

به گزارش فارس، دفتر ولایتی اعلام کرد: ادعای سایت ویکی‌لیکس مبنی بر این‌که در سال 2007 یک پزشک ایرانی (مجهول‌الهویه) در دیدار با یک دیپلمات آمریکایی از او برای فعالیت‌ انتخاباتی درخواست کمک مالی کرده است، از اساس دروغ بوده و قویا تکذیب می‌شود.

ضیافت افطار روحانی با حضور اصولگرایان

برخی نمایندگان و شخصیت‌های سیاسی اصولگرا فردا شب مهمان ضیافت افطاری رئیس‌جمهور هستند.

به گزارش فارس، برای برگزاری این مراسم دعوتنامه‌ای از سوی دفتر رئیس‌جمهور برای برخی شخصیت‌های سیاسی، حزبی و نمایندگان ارسال شده است.

سال گذشته نیز فعالان سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب به طور جداگانه در ضیافت افطاری رئیس‌جمهور شرکت کردند.

ضرب‌الاجل مجلس برای پاسخ استعلام پرونده پرداخت‌های رحیمی

رئیس کمیسیون اصل 90 با بیان این‌که به علت عدم پاسخگویی دادگستری پیوست سوم برای درخواست استعلام اسامی 170 نامزد مجلس هشتم مجلس شورای اسلامی که از محمدرضا رحیمی پول دریافت کرده‌اند، زده شده است، گفت: اگر دادگستری تا مهلت زمانی مقرر پاسخ مناسب را ارائه نکند، کمیسیون اصل 90 از ابزار‌های قانونی خود برای دریافت پاسخ استعلام‌ها استفاده خواهد کرد.

محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با ایلنا، با انتقاد از ارائه نشدن پاسخ استعلام از قوه قضاییه در این زمینه تصریح کرد: تاکنون نسبت به پاسخ این استعلام‌ اقدامی نشده و رئیس دادگستری استان براساس وظیفه قانونی خود هرچه زودتر باید پاسخ کمیسیون اصل 90 را بدهد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس ادامه داد: پاسخ درخواست استعلام کمیسیون اصل 90 برای آنها لازم بوده و در قانون ضمانت اجرایی نیز برای آن پیش‌بینی شده است.

روایت توکلی از خیانت بنی‌صدر

احمد توکلی، نماینده تهران در مجلس که یکی از مخالفان سرسخت بنی‌صدر به شمار می‌رفت و نخستین نماینده‌ای بود که در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وی سخنرانی کرد، در گفت‌وگویی به مناسبت 31 خرداد، سالروز صدور رای مجلس به بی‌کفایتی بنی‌ صدر در سال 60 به فارس گفت: بنی‌صدر قدرت‌طلبی داشت و شاهد آن هم کارهایی بود که می‌کرد. دروغ می‌گفت و مبانی‌اش با مبانی انقلاب یکی نبود. یک مرتبه این اواخر وقتی به امام عرض شده بود که بنی‌صدر می‌گوید ما 12 امام بیشتر نداریم، امام خندیده و گفته بود او همان 12 نفر را هم قبول ندارد.

توکلی مهم‌ترین عامل سقوط بنی‌صدر را خودپسندی و کبر بسیار او عنوان و تاکید کرد: بسیار ادعا داشت، در مجلس خبرگان می‌گفت اگر شما مجتهدید من اَجتَهدم! مثلا می‌خواست صفت تفضیلی بسازد! می‌گفت: «کشورداری 63 علم می‌خواهد که تمامی 63 مورد آن نزد من هست.»

این نماینده مجلس گفت: وقتی کسی قدرت‌طلب باشد، مدام اشتباه می‌کند. او با مردم و انقلاب صاف و صادق نبود، از دوش امام بالا رفت، اما لگد زد و این امانت را حفظ نکرد و از این منظر من می‌گویم که او خائن بود، اما این‌که بگوییم از خارج به او خط می‌دادند و او مزدوری می‌کرد، من این را قبول ندارم.

ادعای دوباره اتحادیه اروپا علیه ایران

اتحادیه اروپا با انتشار گزارش سالانه خود درباره حقوق بشر در سال 2014، بار دیگر ادعاهای خود را علیه ایران مبنی بر نقض حقوق بشر تکرار کرد.

به گزارش فارس، موضعگیری اتحادیه اروپا درباره وضعیت حقوق بشر امری است که قبلا هم سابقه داشته است. این نهاد اروپایی پیشتر بارها ادعاهای بی‌اساس و در مواقعی مداخله‌جویانه علیه ایران داشته و حتی به بهانه‌های حقوق بشری تحریم‌هایی ضدتهران اعمال کرده است. در بخشی از این گزارش ادعا شده است: «علی‌رغم نشانه‌های امیدوارکننده پس از انتخاب رئیس‌جمهور روحانی در سال 2013، هیچ پیشرفتی در سال 2014 درباره حقوق بشر صورت نگرفت.»

اخلالگران سخنرانی رئیس‌جمهور به‌قید تعهد آزاد شدند

مدیرکل امنیتی وزارت کشور از یک روز بازداشت 11‌نفر از اخلالگران سخنرانی رئیس‌جمهور در حرم امام(ره) خبر داد و اعلام کرد که این افراد به قید تعهد آزاد شدند.

به گزارش تسنیم، جواد زرین‌کلاه در نشست خبری با اشاره به حادثه اخلال در سخنرانی رئیس‌جمهور در مرقد امام(ره) با تأکید بر این‌که این 11 نفر توسط سپاه شناسایی و بازداشت شدند، گفت: اینها خودسر بودند و هدایت شده از سوی هیچ جریانی نبودند. حدود پنج، شش سال است که از سال 88 به بعد در مراسم‌ ارتحال امام حواشی ایجاد می‌شود و ما تلاش می‌کنیم این حواشی را کاهش داده و در سال‌های آینده به صفر برسانیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها