بازخوانی پرونده یک پروژه خبرساز

12 سال برای ساخت «فرزند صبح» کافی نبود؟

محمدرضا شریفی‌نیا‏ بازیگر سینمای ایران و متولد ۲۵ خرداد ماه ۱۳۳۴ است. این بازیگر در ۲۵ خرداد ماه ۱۳۳۴ در خاتون‌آباد از روستاهای نزدیک خوراسگان در اصفهان زاده شد.
کد خبر: ۸۰۸۳۵۹
محمدرضا شریفی‌نیا امروز 60 ساله می شود

او با بازیگر سینمای ایران آزیتا حاجیان ازدواج کرد و آنها دارای دو دختر شدند که هر دوی آنها نیز بازیگر هستند: مهراوه شریفی‌نیا و ملیکا شریفی‌نیا.

بیوگرافی محمدرضا شریفی نیا

بیوگرافی محمدرضا شریفی نیا

شریفی‌نیا برای اولین بار با بازی در نقش بسیار کوتاهی (استاد دانشگاه) در فیلم پری (داریوش مهرجویی، ۱۳۷۳) دیده شد.اما قبل از آن و در سالهای ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۲ مشغول بازی در نقش ولید در مجموعه تلویزیونی امام علی (داود میرباقری) بود که با پخش این مجموعه در سال ۱۳۷۵ مطرح و شناخته شد.پس از پری آدم برفی (داود میرباقری، ۱۳۷۳) را بازی کرد که این فیلم به مدت سه سال توقیف شد.

محمدرضا شریفی نیا در نقش روحانی

محمدرضا شریفی نیا در نقش روحانی

محمد رضا شریفی‌نیا علاوه بر بازی در فیلمهای سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی، سمتهای دستیار کارگردان، برنامه‌ریز، عکاس را هم بر عهده داشت.

فراگیری تئاتر و بازی در نمایش ها را از اواسط دهه 1350 شروع کرد. همچنین بازی در سینما را از سال 1370 با اوینار کاری از شهرام اسدی آغاز کرد.

محمدرضا شریفی‌نیا در سال 1389 در اخراجی ها 3 آخرین قسمت از سه گانه اخراجی ها، به کارگردانی مسعود ده نمکی در نقش حاجی گیرینف رقیب اکبر دباغ در انتخابات ریاست جمهوری ایفای نقش کرد. این فیلم مانند اخراجی ها و اخراجی ها 2 از مضمون جنگ ایران و عراق و روایتی طنز برخوردار است و به نوعی نتیجه قصه این سه گانه در این فیلم بیشتر نمود پیدا می کند. این فیلم با فروش 5 میلیارد و 900 میلیون تومان در داخل ایران، پرفروش ترین و پرمخاطب ترین فیلم سال 1390 بود.


محمد رضا شریفی نیا علاوه بر بازی در فیلم های سینمایی و مجموعه های تلویزیونی، سمت های دستیار کارگردان، برنامه ریز، عکاس را هم برعهده داشته است. او علاوه بر اینها در بسیاری از فیلم ها انتخاب بازیگران را بر عهده دارد. (سیمرغ)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها