برنامه‌‌های ترکیبی تلویزیون برای ماه رمضان

شبکه‌های مختلف تلویزیون برای ماه رمضان برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده‌اند که در طول شبانه‌روز به مخاطبان ارائه می‌کنند. رنگ‌آمیزی این برنامه‌‌ها به‌ گونه‌ای است که هم جنبه آموزشی و معنوی دارد و هم روزه‌داران را سرگرم می‌کند.
کد خبر: ۸۰۸۲۷۴
برنامه‌‌های ترکیبی تلویزیون برای ماه رمضان

به گزارش روابط‌عمومی سیما،‌ شبکه سه «ماه عسل» را برای وقت افطار تدارک دیده‌ است. در این برنامه به موضوعاتی مانند فداکاری، هویت ملی، عشق به وطن و رضایت به تقدیر الهی و ... پرداخته می‌شود. شبکه قرآن هم برنامه ضیافت را با رویکرد معرفی سلوک اخلاقی علمای بزرگ و شخصیت‌های برجسته دینی برای پخش در نظر گرفته است.

شبکه یک برای سحر برنامه «ماه خدا» را از ساعت 2 و 30 تا 4 و 30 دقیقه به روزه‌داران ارائه می‌کند. شبکه دو نیز برنامه «نوسفران» را از ساعت 3 بامداد به مدت 60 دقیقه روانه آنتن می‌کند و شبکه قرآن نیز با برنامه «خلوت انس» از ساعت 2 و 15 دقیقه تا 4 همراه روزه‌داران خواهد بود.

همزمان با آغاز طرح بزرگ قرآنی 1449 شبکه‌های سیما برنامه‌های گسترده‌ای برای بینندگان و شرکت‌کنندگان در این طرح تولید کرده‌اند.

شبکه یک هر روز از ساعت 9 و 15 دقیقه، شبکه دو در قالب برنامه راه آرامش ساعت 12 و 15 دقیقه، شبکه سه ساعت 8 و 45 دقیقه، شبکه چهار ساعت 10، شبکه تهران ساعت 16، شبکه آموزش ساعت 20 و شبکه قرآن هر روز ساعت 17 متناسب با طرح برنامه پخش خواهند کرد. شبکه‌های سیما از نمایشگاه‌های قرآن واقع در مصلای تهران و باغ موزه دفاع مقدس گزارش تهیه و پخش خواهند کرد.

دعوت با اجرای جواد رضویان

در شب‌های ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌های «دعوت»، «شب‌های شیدایی» و «امشب» از تولیدات گروه اجتماعی روی آنتن شبکه یک می‌رود. ویژه‌برنامه «دعوت» به تهیه‌کنندگی لیلا رضاسلطانی، با 32 برنامه از چهارشنبه 29 خرداد حدود ساعت 17 و به مدت حدودا یک ساعت پخش خواهد شد. اجرای این برنامه به عهده جواد رضویان است.این برنامه با مشارکت 31 مرکز استانی صدا و سیما پخش می‌شود.

برنامه «امشب» به تهیه کنندگی علیرضا ماندگاران ساعت 23 و به مدت90 دقیقه به طور زنده از شبکه یک روی آنتن می‌رود که رویکرد برخی از قسمت‌های آن ترویج افطاری ساده است.

شبکه دو ویژه‌برنامه‌های « قبول باشه»، «کوی محبت»،‌ «ثانیه‌ها»،‌ «شب‌های روشن»،‌ سحر «نو سفران»،‌ «محله گل و بلبل»، «از لاک جیغ تا خدا»،‌ «یک برش زندگی»،‌ «راه آرامش» و ... را برای ماه رمضان تدارک دیده است.

از ویژه‌برنامه‌های شبکه سه برای ماه رمضان هم می‌توان به «ماه سپید»، «سفره‌های آسمانی»، «زمزمه عشق» «سفره‌های نور»، «مثل باران»، «صفر تا صد»، «بنای بندگی»، «باران و چمن» و ... اشاره کرد.

برنامه‌های «پروانگی»، «کتاب رمضان»، «اینجا فرشته می‌شوی» و «رمضان و مسلمانان» هم برنامه‌های ترکیبی شبکه چهار برای ماه رمضان است. شبکه پنج هم مثل سال‌های قبل برنامه جشن رمضان را برای مخاطبان تدارک دیده‌ است. از دیگر برنامه‌های این شبکه برای ماه رمضان می‌توان به عقیق، معیشت، انس با قرآن و ضیافت الهی اشاره کرد.

شبکه سلامت هم در برنامه‌هایی که برای ماه رمضان تدارک دیده است به موضوعاتی مانند تغذیه و خواب در ماه رمضان و سلامت کلیه‌ها و دهان و دندان در این ماه می‌پردازد. برنامه «ضربان» هر روز ساعت 16، «برگی از دفتر وجود» هر روز ساعت 18 و برنامه «سفره‌ای از جنس نور» ساعت 22 ویژه ماه رمضان از شبکه سلامت به نمایش درمی‌آید.

همچنین شبکه سلامت انیمیشن‌ها و وله‌های گرافیکی متناسب با ماه رمضان پخش خواهد کرد.

شبکه افق هم برنامه «قرار»، «کدبانو»، «سفیران هدایت»، «عکس بر عکس»، «کوچه نقاش ها»، «پرچین راز»، «ده، چهار و نیم، سه و نیم»، «نزدیک‏تر از نزدیک»، «30 سال زندگی با 100 بند»، «کشف اسلام» و ... را برای ماه رمضان تدارک دیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها