از قرار معلوم گوگل به فکر افزایش سرعت‌ِ بارگذاری وب‌سایت‌ها است. گوگل تاکنون طرح‌های مختلفی را برای کاهش مدت زمان نمایش نتایج جستجو پیاده کرده است تا از این طریق افرادی که به اینترنت‌های کم سرعت دسترسی دارند نیز بتوانند نتایج مطلوب خود را حین جستجو در کمترین زمان ممکن، مشاهده کنند.
کد خبر: ۸۰۸۲۱۷
افزایش 4 برابری سرعت بارگذاری وب‌سایت‌ها با Web Light

به گزارش جام جم کلیک: از طرف دیگر مهندسین گوگل سعی دارند با فشرده سازی محتوای وب‌سایت‌ها فرآیند بارگذاری سریع‌تری را برای کاربران به ارمغان آورند. اگر نقشه‌های گوگل درست از آب در بیاید، سرعت بارگذاری صفحه‌های اینترنتی حدود ۴ برابر بیشتر خواهد شد و از طرف دیگر مصرف ترافیک اینترنت نیز تا ۸۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

این‌طور که پیداست این فناوری فشرده سازیِ جدید واقعاً سرعت بارگذاری صفحه‌های اینترنتی را افزایش می‌دهد،‌ در ویدئویی که منتشر شده حتی میزان بارگذاری وب‌سایت‌ها از ۴ برابر هم بیشتر است. در این فناوری گوگل سعی کرده تا جای ممکن تصاویر را در وب‌سایت‌ها فشرده کند و کمترین رزولوشن ممکن را برای تصاویر به کار گیرد.

حتماً می‌دانید که گوگل بیشتر درآمد خود را از محلِ تبلیغات اینترنتی بدست می‌آورد و به همین منظور سعی داشته تا فناوری فشرده سازی با شبکه‌های تبلیغاتی محبوبی نظیر Zedo، Sovm و شبکه AdSense که مربوط به خود گوگل است برای نمایش تصاویر با کیفیت مناسب با این فناوری سازگار باشد. به این ترتیب فناوری جدید گوگل خِللی در درآمد زایی وب‌سایت‌هایی که منبع درآمد آنها تبلیغات است، ایجاد نخواهد کرد.

فشرده سازیِ اطلاعات به صورت پیش فرض از جانب گوگل انجام می‌شود؛ اما کاربران در صورت صلاحدید می‌توانند این ویژگی‌ جدید را غیر فعال کنند. از طرف دیگر وب‌سایت‌ها نیز می‌توانند این فناوری را کنار گذاشته و اجازه دهند کاربران به شیوه معمولی مطالب و تصاویر وب‌سایت‌ را مشاهده کنند.

منبع: فارنت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها