مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: با مصوبه دولت یارانه 9 درصدی تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده شهری به 10 درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۸۰۷۸۴۸
یارانه تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده افزایش یافت

محمدسعید ایزدی روز یکشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری، احیا و بازسازی بافت های فرسوده شهری با کانون انبوه سازان، افزود: هم اکنون دولت برای نوسازی بافت های فرسوده شهری تا سقف 50 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می کند و چنانچه سازندگان در بافت های فرسوده مبحث 19 را رعایت کنند، دولت درصدد است برای این تسهیلات 12 درصد یارانه در نظر بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از اولویت های دولت در حوزه توسعه شهری بحث بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده است، گفت: پس از سال ها متوجه شدیم که سیاست توسعه حاشیه شهرها اشتباه بوده و باید به عمران و آبادانی داخل شهرها توجه شود، لذا هم اکنون سالانه نوسازی 300 هزار بافت فرسوده شهری مورد توجه جدی دولت قرار گرفته است.

وی افزود: هرچند که نوسازی بافت های فرسوده شهری مشکلات خاص خود را دارد اما ساخت و ساز در داخل بافت های فرسوده یک فرصت استثنایی برای بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری است که باید با برنامه ریزی مناسب از آن استفاده شود.

ایزدی گفت: فرآیند ساخت و ساز در بافت فرسوده شهری چند مقوله اصلی دارد که اولین مورد آن عدم دخالت دولت در حوزه ساخت و ساز این بافت ها است که باید توسط بخش خصوصی انجام شود.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران افزود: هدف از امضای این تفاهم نامه توجه به کیفیت ساخت و ساز در بافت های فرسوده شهری و اجرای پروژه ها توسط اهل فن است تا کیفیت ساخت وساز در این مناطق ارتقا یابد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها