سرانجام مشکل تصادف پهپادها به سازمان فضایی ناسا سپرده شد

ناسا، پهپاد شما را کنترل می‌کند

پس از تصادف‌های فراوان بین پهپادها در آسمان، سازمان فضایی ناسا به عنوان مسئول یافتن راهکاری برای جلوگیری از این مشکلات معرفی شده است.
کد خبر: ۸۰۷۵۳۹
ناسا، پهپاد شما را کنترل می‌کند

جام جم کلیک: همه ما در دوران بچگی خود دوست داشتیم که یک ماشین کنترلی بسیار پیشرفته و سریع در اختیار داشته باشیم و هرچقدر که این ماشین‌ها دارای قابلیت‌های بیشتری بودند، لذت کارکردن با آن‌ها بیشتر می‌شد. حال همان لذت به نحو دیگری به دنیای امروزی ما انتقال یافته است و شاهد این هستیم که کودکان دیروز، همچنان بازی با اسباب‌بازی‌های کنترلی ویژه را دوست دارند ولی این‌بار به جای استفاده از ماشین، شاهد پرواز پهپادها در آسمان‌های جهان هستیم.

پهپادها به پدیده روبه‌رشد و عجیبی تبدیل شده‌اند که علیرغم لذت فراوانی که به همراه آورده‌اند، دردسرهای زیادی را نیز ایجاد نموده‌اند که نمونه‌های فراوانی از سقوط عجیب پهپادها در ساختمان‌های دولتی، ورود به محیط فرودگاهی و غیره را در اخبار مشاهده کرده‌اید. در میان این موارد، یکی از مشکلاتی که بسیاری از پهپادها با آن روبرو هستند، عدم توانایی دید کامل نسبت به اطراف است که در بسیاری از موارد به تصادف بین پهپادها منتهی می‌شود.

حال سازمان فضایی ناسا به عنوان مسئول رفع این مشکل منصوب شده است و البته هنوز اطلاعات دقیقی درباره نحوه انجام این کار ارائه نکرده است ولی شایعات منتشر شده نشان می‌دهند که این سازمان قصد دارد تا با مجهز کردن این دستگاه‌ها به دریافت‌کننده امواج تلفن‌های همراه، به کمک دکل‌های مخابراتی و امواج موبایل به کنترل این دستگاه‌ها پرداخته و از تصادف آن‌ها جلوگیری کند.

گفته می‌شود که ناسا قصد دارد نخستین پیشرفت‌های خود را در روز 28 جولای و در نشست UTM به معرض نمایش بگذارد و به این ترتیب تلفن‌های همراه هوشمند ما ممکن است نقشی کلیدی در این امر ایفا کنند.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها