براساس اخبار غیر رسمی، شرکت اپل تصمیم دارد دستیار صوتی‌اش را متحول کند و به نوعی یک دستیار هوشمند دیگر برای کمک به سیری قرار دهد. این پروژه که با کد proactive شناخته می‌شود، به سیری این قابلیت را می‌دهد تا علاوه بر محیط اصلی این اپلیکیشن دستورهای صوتی را هنگام استفاده از بخش‌ها و اپلیکیشن‌های دیگر نیز انجام ‌دهد.
کد خبر: ۸۰۷۵۳۰
دستیاری برای سیری در آی.‌او.‌اس ۹

آن‌طور که از شواهد پیداست قابلیت Proactive جایگزینی برای قابلیت Spotlight موجود در نوار پایین‌ رونده صفحه‌‌نمایش اصلی سیستم‌عامل iOS است. از سوی دیگر یک نوار جستجو نقش فعلی Spotlight را بازی خواهد کرد. براساس گزارش منتشر شده، اطلاعات ترکیبی با توجه به مکان یا عادات کاربر در اختیار او قرار خواهد گرفت تا دستیار صوتی آی‌.او.‌اس باهوش‌تراز قبل باشد.

این پروژه نحوه عملکرد کاربر را نیز در استفاده از برنامه‌های مختلف به‌خاطر می‌سپارد. به‌طور مثال اگر کاربر هفته‌ای یکبار با شماره خاصی تماس تلفنی برقرار کرده باشد یا هر روز صبح حساب‌کاربری شبکه‌های اجتماعی خود را چک کرده باشد، پروژه Proactive به‌طور خودکار میانبری برای دسترسی به برنامه مورد نیاز، در زمان مشخص روی صفحه ارائه می‌کند. همچنین اپل در نظر دارد قابلیت‌های بیشتری مثل معرفی رستوران‌های اطراف در زمان صرف غذا و دیتابیس گسترده واقعیت افزوده را به این برنامه اضافه کند تا از طریق دوربین آیفون بتوان اطلاعات موجود در منوی یک رستوران را مشاهده کرد.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها