طرح پنتاگون برای اعزام نیروی زمینی به عراق

پنتاگون به دنبال اعزام نیروی زمینی برای شرکت درعملیات ویژه علیه نیروهای داعش درعراق است.
کد خبر: ۸۰۷۱۷۰

به گزارش جام‌جم و به نقل از رویترز، مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جمع خبرنگاران در ایتالیا اعلام کرد واشنگتن در پی استفاده از پایگاه‌های نظامی بیشتر در عراق برای مقابله با داعش است.

مارتین دمپسی همچنین با اشاره به بررسی مواضع جغرافیایی، شبکه راه‌ها و پایگاه‌های هوایی برای استقرار تاسیسات نظامی جدید از سوی کارشناسان آمریکایی خاطرنشان کرد : یکی از این پایگاه‌ها درکریدور حدفاصل شهرهای بغداد، تکریت، کرکوک و موصل تاسیس می‌شود.

دمپسی این اقدام را منوط به اعزام سربازان بیشتر به عراق دانست و گفت: نیروهای آمریکایی ممکن است در درون عراق جابه‌جا شوند تا نیاز به افزایش نیرو احساس نشود.

این اظهارات یک روز پس از اعلام تصمیم کاخ سفید مبنی بر استقرار 450 نیروی زمینی در عراق، ایجاد یک قطب آموزشی جدید در استان الانبار و تاسیس پایگاه‌های تازه نظامی شبیه به پایگاه مقدم برای آموزش گسترده‌تر نیروهای عراقی مطرح می‌شود.

در همین رابطه کارن کویاتکووسکی، یکی از فرماندهان بازنشسته نیروی هوایی آمریکا گفت: نیروهای ویژه لشکر هوابرد 82 مهارت قابل توجهی را در سرنگونی رهبران دیکتاتور دارند و به همین دلیل به عراق می‌روند.

وی اضافه کرد : این نیروها ابتدا نیروهای عراقی را آموزش داده و روحیه آنها را تقویت می‌کنند. سپس با هدف جمع‌آوری اطلاعات و کمک به طراحی نظامی به منطقه می‌روند و در صورتی که اوباما دستور حمله به مواضع داعش را بدهد، وارد عمل می‌شوند.

این در حالی است که جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به سخنان دمپسی به خبرنگاران گفت: طرح فوری یا مشخصی برای افزودن پایگاه‌های جدید در عراق نداریم.

راشاتودی نیز در گزارشی در این‌باره نوشت وزارت دفاع آمریکا خواهان اعزام نیروی زمینی برای شرکت در عملیات ویژه علیه نیروهای داعش علاوه بر اعزام نیروهای آموزش‌دهنده و توسعه پایگاه‌های نظامی خود در دیگر نقاط عراق است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) می‌گوید: تاکنون روزانه نه میلیون دلار و تاکنون دو میلیارد و 700 میلیون دلار برای مبارزه با گروه تروریستی داعش هزینه کرده است. این در حالی است که عراقی‌ها عملکرد ائتلاف به اصطلاح ضدداعش را نه‌تنها ناکافی می‌دانند؛ بلکه می‌گویند در مجموع این ائتلاف به حیات داعش کمک کرده و درمواردی به صورت آشکار در خدمت گروه تروریستی داعش بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها