فرمانده دریابانی هرمزگان گفت: با تلاش ماموران دریابانی استان، خط لوله پنج کیلومتری انتقال سوخت قاچاق در شهرستان میناب کشف شد.سرهنگ احمد دادستانی افزود: این خط لوله که توسط قاچاقچیان در زیر ماسه‌ها و آب دریا پنهان شده بود، با انجام عملیات اطلاعاتی در نزدیکی روستای زیارت شهرستان میناب کشف شده است.
کد خبر: ۸۰۶۷۴۵

سرهنگ دادستانی با بیان این که قاچاقچیان با استفاده از این خط، سوخت را از ساحل به شناورهای متخلف منتقل می‌کردند، گفت: اکنون این خط لوله از زیر ماسه‌ها و آب دریا بیرون کشیده و مسیر انتقال سوخت قاچاقچیان قطع شده است.لوله‌گذاری از ساحل به دریا یکی شگردهای قاچاقچیان سوخت در هرمزگان است وظرف یک‌سال گذشته 21کیلومتر لوله‌گذاری کشف شد که عمده آنها در شهرستان سیریک واقع در 175کیلومتری شرق استان بوده است.سال گذشته بیش از 33 میلیون لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد که در مقایسه با سال قبل‌تر بیش از 21 درصد افزایش داشته است. / ایرنا

کشت نهال برای مقابله با ریزگردها امسال آغاز می‌شود

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: یکی از وظایفی که برای سازمان جنگل‌ها و مراتع به منظور مقابله با ریزگردها در نظر گرفته شده کشت نهال است که این فعالیت‌ها امسال آغاز می‌شود.

معصومه ابتکار در نشست خبری با رسانه‌های خوزستان با اشاره به بازدید خود از تالاب هورالعظیم اظهار کرد: تصمیماتی برای احیای این تالاب گرفته شده و قسمتی از تالاب آبگیری شده و امیدواریم تالاب هورالعظیم به شکل اولیه خود بازگردد.

وی افزود: براساس برآوردهایی که انجام شده به این نتیجه رسیده‌ایم که ارزش اقتصادی هر هکتار از این تالاب بین ۱۴ تا ۱۵ هزار دلار است و این نشان‌دهنده اهمیت تالاب‌ها در کشور است.رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: در جلساتی که امروز در خوزستان برگزار شد ۱۶ دستگاه مختلف و معاونان وزرا شرکت کردند و این نشان از اهمیت استان خوزستان برای دولت است.

وی بیان کرد: یکی از وظایفی که برای سازمان جنگل‌ها و مراتع در نظر گرفته شده کشت نهال است که این فعالیت‌ها امسال آغاز می‌شود.

ابتکار عنوان کرد: برای مقابله با کانون‌های خارجی ریزگردها تصمیمات خوبی گرفته شده و با وزیر محیط‌زیست عراق که چندی پیش در تهران حاضر شده بود، توافقاتی انجام داده‌ایم.

وی افزود: همچنین هیاتی از دولت در کنوانسیون رامسر که در اروگوئه برگزار می‌شود حاضر شده‌اند و قرار است کارگروهی به نام هورالعظیم برای مدیریت تالاب به صورت بین‌المللی تشکیل دهند.رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان این‌که ۳۴۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان به کانون‌های گرد و غبار تبدیل شده‌اند، اظهار کرد: ۲۸۰ هزار هکتار از این اراضی بحرانی است و بیابان‌زدایی برای ۳۰ هزار هکتار از این اراضی در دستور کار قرار گرفته است.وی بیان کرد: در سال گذشته ۷۰ تا ۸۰ طرح مطالعاتی از سوی نهادهای مختلف برای مقابله با گرد و خاک مطرح شده که باید یک نشست علمی در دانشگاه شهید چمران اهواز برای جمع آوری تجربیات دنیا و تبادل اطلاعات شکل بگیرد.ابتکار با اشاره به وجود یک هزار هکتار پوشش گیاهی بلوط در خوزستان عنوان کرد: در استان‌هایی که در معرض آتش‌سوزی جنگل هستند مانوری مشترک برای مقابله با آتش‌سوزی برگزار می‌شود./ تسنیم

خسارت گرمای زودرس به باغ‌های انبه هرمزگان

مدیر جهاد کشاورزی میناب در استان هرمزگان گفت: گرمای زودرس و بیش از 50 درجه سانتی‌گرادی هوا، حدود 350 میلیارد ریال به باغ‌های انبه این شهرستان خسارت وارد کرد.

محمد سالاری افزود: براثر گرمای شدید هفته گذشته، حدود 7000 تن محصول انبه در 1200 هکتار از باغ‌های این شهرستان خشک شد.

وی ادامه داد: این محصول به علت کیفیت پایین آن، قابل عرضه در بازار نیست؛ درحالی که هرمزگان رتبه نخست تولید و سطح زیرکشت انبه در کشور را دارد و وسیع ترین باغ‌های انبه با 1755 هکتار در شهرستان میناب است.

انبه علاوه بر هرمزگان، در برخی مناطق استان‌های سیستان وبلوچستان و کرمان نیز کشت می‌شود.انبه میوه گرمسیری است و علاوه بر مصرف خوراکی، به‌عنوان طعم‌دهنده، رنگ‌دهنده و عطر کاربرد دارد و برگ‌های درخت انبه نیز مورد استفاده زینتی قرار می‌گیرد.انبه سرشار از فیبر و ویتامین‌های A و C و مواد معدنی است که میوه نارس آن به صورت تازه خوری، تهیه ترشی، شوری، مربا، لواشک و سس استفاده می‌شود. / ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها