گزارش جام جم آنلاین

«آقای مارلبرو» کشته شد

گزارش جام جم آنلاین از صحنه میدانی جنگ القاعده و داعش

تکفیری های لیبی به جان هم افتادند

گروه موسوم به «مجلس شورای مجاهدین درنه و حاشیه» وابسته به سازمان القاعده بعد از کشته شدن دو فرمانده آن به دست گروه تروریستی داعش، علیه آن اعلام جهاد کرد و درگیری های شدیدی بین این دو گروه تکفیری درگرفته است.
کد خبر: ۸۰۶۶۶۳
تکفیری های لیبی به جان هم افتادند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از راشاتودی، روز گذشته (سه شنبه) درگیری های شدیدی در شهر درنه واقع در شرق لیبی بین گروه تروریستی داعش و رقیب آن در منطقه یعنی «مجلس شورای مجاهدین درنه و حاشیه» وابسته به القاعده با استفاده از ادوات جنگی متوسط و سنگین رخ داد. داعش پیش از این دو حمله انتحاری با خودروهای بمب گذاری شده علیه مواضع این گروه رقیب تکفیری انجام داده بود.

درگیری های دیروز خونبارتر از همیشه بود و پس از آن رخ داد که داعش دو عضو ارشد مجلس شورای مجاهدین درنه و حاشیه را به قتل رساند و «سالم دربی» یکی از فرماندهان ارشد این گروه را به شدت زخمی کرد.

پایگاه های اینترنتی نزدیک به گروه های تکفیری در شهر درنه اعلام کردند که در درگیری های اخیر تعدادی از اعضای بارز داعش در حملاتی انتقامی به دست نیروی موسوم به «گردان شهدای بوسلیم» بزرگترین گروه وابسته به مجلس شورای مجاهدین درنه و حاشیه کشته شدند.

بیانیه گروه مذکور با این عبارات به جنگ داعش رفته است: شمشیر را در میانه آنها (داعشی ها) قرار دادیم و علیه آنها اعلام جهاد کردیم تا یکی از انان را نیز باقی نگذاریم.

گزارش ها از اوضاع میدانی نبرد گروه های تکفیری در لیبی حاکی است که تک تیراندازان گروه تروریستی داعش روی بام های منازل اطراف مقر اصلی این گروه در درنه مستقر شده اند و تصاویر مربوط به رقیب این گروه نیز نشان می دهد که مجلس شورای مجاهدین درنه و حاشیه، زره پوش ها و خودروهای نظامی را در اطراف پایگاه های خود به حلت آماده باش دراورده است.

این دو گروه در سال گذشته نیز درگیری هایی با هم داشتند و عملیات های انتقامی بین آنها درگرفته بود.

گفته می شود گروه تروریستی داعش در درنه لیبی متشکل از تابعیت های گوناگون و این در حالی است که مجلس شورای مجاهدین درنه و حاشیه تنها از افراد بومی تشکیل شده است.

از سوی دیگر روز گذشته شهر مصراته لیبی شاهد آماده باش در تشکیلات نظامی تابعه بود و شورای نظامی این شهر خواستار اعزام یگان های رزمی برای کمک به گردان موسوم به 166 وابسته به شورای نظامی مصراته شد؛ نظامیانی که در اطراف شهر سرت تحت اشغال داعش در حال نبرد با این گروه تروریستی هستند.

داعشی ها پیش از این و پس از در اختیار گرفتن نیروگاه برق «الخلیج» و همچنین مناطق 30 و 50 غرب شهر سرت توانستند نیروهای گردان 166 را عقب برانند و بر شهر مسلط شوند.

مقام های مصراته نگران آن هستند که شهرشان هدف بعدی حملات گروه تروریست داعش باشد.

جام جم آنلاین- امین ماهانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها